مخاطبان:
مدیران ارشد نظام، محققان و استادان حوزه و دانشگاه و فرهنگیان و دستگاه هایی که در پرورش آینده سازان نقش آفرین هستند.
محورها و موضوعات فراخوان ویژه محققان و صاحب نظران:
رسالت و نقش مادران و پدران در ترویج فرهنگ اقامه نماز
رسالت و نقش مدارس و امور تربیتی و تشکل های دانش آموزی در ترویج فرهنگ اقامه نماز
رسالت و نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ اقامه نماز
رسالت و نقش مراکز علمی، دانشگاه ها، اساتید، نهادهای فرهنگی، کانون ها و تشکل های های دانشجویی در ترویج فرهنگ اقامه نماز
رسالت و نقش نهادها و دستگاه های فرهنگی و دینی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ اقامه نماز
رسالت و نقش تشکل های فرهنگی و اجتماعی مردم نهاد در ترویج فرهنگ اقامه نماز
رسالت و نقش امامان جماعت و مساجد در ترویج فرهنگ اقامه نماز
رسالت و نقش امور تربیتی در مدارس و دفتر نمایندگی رهبری در امور دانشگاه ها در ترویج فرهنگ اقامه نماز
نقد و بررسی کاستی های فرهنگی و هنری نهادهای ذیربط در رخداد کاهل نمازی در اقشاری از جامعه
نقد و بررسی و تبیین علل قصور در اقامه نماز طیفی از نسل نو و راهکارهای مناسب
جایگاه اقامه نماز در حکمرانی اسلامی با تمرکز بر نسل نو
راهکارهای جذب نسل نو به مساجد با تمرکز بر نقش عبادی، فرهنگی و اجتماعی مساجد
راهکارهای نهادینه کردن اقامه نماز در بین نسل نو از نگاه جامعه شناسی و روانشناسی
رسالت و نقش صدا و سیما در ترویج فرهنگ اقامه نماز
رسالت و نقش دستگاه های حاکمیتی در امر نماز
تأثیرات روابط دوستان و همسالان در ترویج و دعوت به نماز
رسالت صاحب نظران و صاحبان اندیشه در ترویج فرهنگ اقامه نماز
نقش و تأثیرات حضور مدیران، معلمان و اساتید در نماز جماعت مدارس و دانشگاه ها در تشویق نسل نو به نماز
نقش اصحاب رسانه، تولیدکنندگان، کارگردانان، فیلم نامه نویسان و بازیگران در نهادینه سازی نماز
نقش الگوها و چهره های فرهنگی، هنری، ورزشی در فرهنگ سازی دینی و توصیه زبانی و عملی به نماز
رسالت و نقش نهادهای روستایی (شورای اسلامی، دهیاری ها، امامان جماعت و …) در ترویج فرهنگ اقامه نماز
نقش فضای مجازی و بردگی رسانه ای در دوری نسل نو از نماز و رسالت ما
نقش مدیریت شایسته سالار در فرهنگ سازی معارف دینی و امر اقامه نماز
آثار و فوائد هم افزایی و انسجام عملی دستگاهها، بویژه دستگاههای فرهنگی در رسالت ترویج فرهنگ اقامه نماز
راه های هدف گزاری در جهت ارتباط معنی دار بین درون دادها و برون دادهای تربیت دینی بویژه نسل نو
شیوه های پرورش نیاز درونی و فطری فرهنگ اقامه نماز و آموزه های بنیادین آن در متن زندگی فردی و اجتماعی
روش های تسهیل و آسان گیری برای نسل نو در ترویج نماز
راهکارهای ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین نسل نو
رسالت و نقش پایگاه های بسیج در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز
رسالت و نقش تشکّلها و سمن ها در توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز
رسالت مبلغین و فعالین فرهنگ دینی در تبلیغ چهره به چهره برای جذب نسل نو به نماز
نقد و بررسی و ارائه راهکارهای روانشناختی مدیریت اقامه نماز در مدارس
رویش ها و ریزش های نسل نو در اقامه نماز
شناخت نیازهای نسل نو؛ و جایگاه نماز در نیاز های نسل نو
جهاد تبیین؛ راهکاری جهت جذب نسل نو
نقش و رسالت صدا و سیما به عنوان رسانه تأثیرگذار در خصوص جایگاه عبادی سیاسی نماز، خصوصاً نسل نو
نگرش نسل نو در مورد فریضه نماز
نقش و رسالت زبان هنر در آشنایی و ارتقاء بینشی نسل نو با نماز
نقش و رسالت مراکز پژوهشی در شناخت ویژگی های عمومی و تربیتی نسل نو جهت شناخت و اصلاح راه های انتقال مفاهیم نماز به آنان
قالب های ارائه آثار:
رساله دکتری
کتاب
مقالات علمی
مطالعات پیمایشی و طرح های پژوهشی
پایان نامه کارشناسی ارشد
نشریات استادی و دانشجویی
شرایط شرکت و پذیرش آثار:
اطلاعات تکمیلی و شرایط عمومی و اختصاصی از طریق درگاه اجلاس و نشانی های اعلام شده در بخش راه های ارتباطی قابل مشاهده میباشد.
مهلت شرکت در فراخوان:
از اول مرداد لغایت پایان مهرماه ۱۴۰۳
نحوه ثبت نام و ارسال آثار:
علاقه مندان می توانند از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام نمایند
زمان اعلام نتایج:
15آبان ۱۴۰۳ از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز
جوایز و هدایا: تجلیل از صاحبان مقالات برتر و ارائه منتخب مقالات در صحن علنی اجلاس
اختصاص ۱۱۰ جایزه نقدی به همراه لوح تقدیر
توجه: به کلیه شرکت کنندگان گواهی حضور در فراخوان اعطاء خواهد شد
راه های ارتباطی با دبیرخانه دائمی اجلاس های سراسری نماز:
تهران – خیابان آیت الله طالقانی – میدان فلسطین- پلاک ۳۸۷ – ستاد مرکزی اقامه نماز کدپستی:۱۴۱۷۷۴۳۱۸۱
تلفن: ۸۸۹۰۵۱۹۵ – ۸۶۰۳۷۵۰۶ – ۰۲۱
سامانه پیامک: ۱۰۰۰۰۱۷
پایگاه اطلاع رسانی: namaz.ir
شبکه اجتماعی ایتا