رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر:

خلق ۳۰ اثر خوشنویسی براساس وصیتنامه شهدای استان

خلق ۳۰ اثر خوشنویسی براساس وصیتنامه شهدای استان
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: وصیت نامه شهدا الگوهای ارزشمندی در اشاعه فرهنگ و هنر ایران اسلامی به جوانان است و در این راستا آثار هنری بر اساس وصیت نامه شهدا خوشنویسی شد.
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷
کد خبر :  ۸۱۹۳۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، امید پارسایی فر در کارگاه آفرینش و خلق آثار خوش‌نویسی با عنوان "خط سرخ" اظهار داشت: در اجرای وظایف کمیته فرهنگی هنری کنگره سراداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر حوزه هنری بر آن شد تا با همکاری جمعی از خوش‌نویسان متعهد، خلاق و ممتاز استان این کارگاه را برگزار کند.

پارسایی فر با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر در ۲۵ دی ماه افزود: موضوع این آثار خوش‌نویسی متناسب با محتوا کنگره شهدا و ماموریت‌های حوزه هنری برای پاسداشت و تجلی ایثار و مقاومت با محور وصیت‌نامه شهدای استان و مفاهیم شهادت و جلوه‎های مقاومت انتخاب شد.

وی ادامه داد: در این کارگاه ۱۰ تن از خوش‌نویسان برجسته شهرستان‎های استان بوشهر شرکت کردند که همزمان وصیت‌نامه‌ شهدای استان مطالعه شد و همچنین براساس آن ها، آثار و جملات ارزشمندی مربوط به ایثار و شهادت در زمینه هنر خوش‌نویسی خلق شد.

مسئول کمیته فرهنگی و هنری کنگره سرداران و ۲۰۰۰ شهید استان بوشهر افزود: در این راستا ۳۰ اثر خوشنویسی از وصایای شهدای استان بوشهر خوشنویسی شد.

پارسایی فر با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی بیان کرد: خوش‌نویسی هنر برجسته و اصیل دینی و اسلامی است که حوزه هنری انقلاب اسلامی رسالت خود را تقویت، معرفی و نشر این هنر می‌داند و بر هنر خوش‌نویسی تاکید ویژه دارد.

وی با اشاره به برگزاری این کارگاه ها در شهرستان های استان یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این نشست‌ها هر چند مدت یکبار در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر برگزار و آثار براساس مفاهیم فاخر هنری و مورد نیاز مردم تولید خواهند شد.

پارسایی فر افزود: در این زمینه تلاش شده آثار فاخر فرهنگی، دینی و انقلابی تولید شود تا هنر خوشنویسی از این طریق به عموم مردم معرفی شود.

وی با اشاره به عمومی شدن هنر در میان مردم متناسب با علاقه و توان هنرمندان استان بوشهر گفت: برگزاری این نشست‌ها در اماکن عمومی در دهه ایام الله فجر برنامه‌ریزی شده‌است.

پارسایی فر اظهار داشت: امیدواریم این نمایشگاه علاوه بر نگارخانه سوره در سایر مکان‎ها مانند گلزار شهدا، مصلای نماز جمعه و مراکز خرید عرضه شود.

وی تاکید کرد: در بخش هنرهای تجسمی بر حوزه خوشنویسی و نقاشی‌های فاخر تاکید داریم که برگزاری نمایشگاه و کارگاه خلق نقاشی‎های فاخر نیز به زودی با موضوع شهدای استان بوشهر اجرایی می‌شود.

 

ارسال نظر