رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور :

شکل گیری اراده مقاومت مهم ترین مسئله جامعه امروز است

شکل گیری اراده مقاومت مهم ترین مسئله جامعه امروز است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سرمایه گذاری بر روی تبیین اسلام ناب، برای شکل گیری اراده مقاومت مهم ترین مسئله جامعه امروز است و برای پیش بردن این جامعه باید اراده ها تجهیز شود.
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
کد خبر :  ۸۱۴۷۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، حجت الاسلام محمد قمی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست نخبگان و فعالان فرهنگی و قرآنی استان بوشهر با اشاره ارائه گزارش های مسئولان استانی گفت: گزارش ها به استحضار مقام معظم رهبری خواهد رسید و در مجموع اتفاقات خوبی در استان بوشهر رخ داده است و گزارش ها امید بخش بود.

حجت الاسلام قمی افزود: مهم این است همه این اتفاقات با هم، تا چه حد مردم را برای حضور محکم و استوار در وسط این میدان آماده ساخته است.

وی با اشاره به شرایط مردم در حال حاضر، بیان کرد:  مردم شرایط سختی را دارند و چه بسا فشار های زیادی را متحمل می شوند و برای گام استوار برداشتن، پیش رفتن و استقامت ورزیدن آن ها کارهای فرهنگی قوی تر و بیشتر از آنچه که تاکنون انجام شده نیاز است و این نیاز بر زمین مانده است.

حجت الاسلام قمی افزود: ما باید بدانیم که چگونه می توان مردم را پشتیبانی کرد و باید برای حضور جوانان در میدان ها زمینه را فراهم کرد.

وی با اشاره به اساس مردم سالاری دینی اظهار داشت: آنچه را که باید به آن اولویت دهیم اساس تفکر مردم سالاری دینی است که از نهج البلاغه استخراج شده است و مردم سالاری فقط برای سیاست و انتخابات نیست.

حجت الاسلام قمی افزود: به حکم دین در چهارچوب مسیری که اراده الهی معین کرده در همه امور هر وقت کار را به دست مردم و جوان مومن انقلابی دادیم و میدان دار شد پیش رفتیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در امور فرهنگی نیز با سررشته داری اهل علم باید حتما مردم و جوانان به میدان بیایند و مردم خود باید در مسائل فرهنگی مراقب فرزندان و همدیگر باشند.

حجت الاسلام قمی با اشاره به قابلیت های استان بوشهر بیان کرد: این استان قابلیت آن را دارد که با اراده و همت الگوی سایر استان ها در کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه در همه جا مشکلات وجود دارد تصریح کرد: اگر همه با هم خیلی عالی کار کنیم و انس و الفت بسیار خوبی بین ما وجود دا‌شته باشد، مگر خدا رحم کند که در این کار و زار پیچیده فرهنگی که بچه های انقلاب را از چنگ ما بیرون می آورد پیروز و ظفرمند باشیم.

حجت الاسلام قمی ضمن اشاره به بودجه فرهنگی در کشور گفت: نسبت به اراده و حجم آتش فرهنگی که دشمن ایجاد کرده است موازنه ای نداریم و کار در عرصه فرهنگی و دستاورد های انقلاب اسلامی نسبت به آن جایگاهی که باید باشد بسیار کم است.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب خاطر نشان کرد: گام دوم انقلاب به این معنی است که ما مسیری سخت را تا قله طی کرده ایم که قطعا دستاورد آن قیمتی تر است.

حجت الاسلام قمی با اشاره به اهمیت اجتماع همت ها و خلق اراده نیرومند اجتماعی اظهار داشت: ما به عنوان بازوان رهبر انقلاب اسلامی باید بدانیم مهم ترین مسئله امروز کشور و انقلاب اسلامی ایران چیست و نسبت به حل آن اقدام کنیم.

وی افزود: مهم ترین مسئله سرمایه گذاری بر روی تبیین اسلام ناب، برای شکل گیری اراده مقاومت است و برای پیش بردن این جامعه باید اراده ها تجهیز شود.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: برای حل مهم ترین مسئله امروز، برای همه بخش ها شامل روحانیون، هیئت ها، رسانه، نهاد های فرهنگی، مساجد و همه و همه باید تعیین سهم کنیم و همت مضاعف داشته باشیم.

وی در آخر یادآور شد: برای گام دوم انقلاب، همتی نیرومند، عزمی راسخ و اتحاد مستحکم به فضل خداوند گره گشا خواهد بود و فرداهای روشن تری پیش روی جامعه اسلامی قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر