در حوزه هنری استان بوشهر،

نشست مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری استان بوشهر

نشست مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری استان بوشهر
نشست مشترک ستاد اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری استان بوشهر به جهت تبادل نظر مدیران دو دستگاه و کارشناسان در رابطه با راهکار ها و شیوه های گسترش فرهنگ نماز در جامعه برگزار شد.
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر :  ۴۴۷۰۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج،  اظهار داشت: این نهاد تلاش دارد در راستای تقویت هنر دینی، فریضه الهی نماز در عرصه های مختلف هنری از جمله سرود، نمایشگاه هنرهای تجسمی، تئاتر بچه های مسجد و فیلم کوتاه پویانمایی را به عنوان مضمون جدی به کار گیرد.

امید پارسایی فر با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس با موضوع نماز در نگارخانه حوزه هنری گفت: قدرت هنر است که می تواند مفاهیم بزرگی چون نماز و بندگی را جلوه گر باشد و در این راه نیاز به مشارکت جدی هنرمندان متعهد استان و کشور است.

وی با اشاره به برگزاری ستاد اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: حوزه هنری یکی از اعضای این ستاد است و شرح وظایف و عملکردهای مهمی برای حوزه هنری تعیین شده است که در این رابطه آمادگی همکاری کامل را داریم.

*در امر مقدس نماز پیشتاز باشیم

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز  ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج یکی از نعمت های ارزشمند انقلاب اسلامی است که ما شاهد دستاورد ها و کارکرد های عظیم بسیج در عرصه های مختلف نظام اسلامی بودیم  و بسیج همواره نقش تعیین کننده ای داشته است.

حجت السلام عبدالرضا سروستانی افزود: به عنوان مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری تبلیغات اسلامی و هنرمندان و در هر رده ای، امیدواریم که بتوانیم کسوت ارزشمند بسیجی را به تن بپوشیم و فرهنگ بسیجی را بتوانیم در محیط کار خود احیا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نماز بیان کرد: نماز اولین واژه و از ارکان اساسی دین مبین اسلام است و به عنوان یک انسان مکلف و به عنوان کسی که در فرهنگسازی جامعه نقش داریم باید تلاش کنیم متناسب با خودمان و جامعیت در امر مقدس نماز پیشتاز باشیم.

حجت الاسلام سروستانی با اشاره به ظرفیت هنرمندان اظهار داشت: هنرمندان چهره های تاثیر گذار جامعه هستند و نمایشگاه گروهی عکس نماز کار فاخری بود و اهتمام حوزه هنری استان بوشهر در بحث نماز را مشخص می کند و از جمله حرکت هایی است که می تواند به ما کمک کند.

وی افزود: هنرمندان باید تلاش کنند در بخش تئاتر، موسیقی و فیلم نیز مسئله نماز را جلوه گر باشند و اولین قدم در جامعه هدف این است که جامعه را نمازخوان کنیم و خودمان باید پیشتاز باشیم و باید وقت نماز در برنامه ها لحاظ شود.

 

ارسال نظر