در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر،

نمایشگاه "تن پوش های عاشورایی" در بوشهر گشایش یافت

نمایشگاه
نمایشگاه "تن پوش های عاشورایی" اثر "آمنه فروردین"، مدیر و موسس خانه مد و لباس مینار و با حضور شماری از مسئولان استانی و علاقه مندان به فرهنگ و هنر، به مناسبت ایام محرم، عصر امروز در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر افتتاح شد.
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
کد خبر :  ۴۰۵۸۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، طراح لباس گروه های موسیقی استان در رابطه با این نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه تن پوش های عاشورایی سومین سالیست که در استان بوشهر برگزار می شود و جهت مراسمات مذهبی و آیینی برای مداحان، زنجیرزنان و عموم مردم طراحی شده است.

آمنه فروردین افزود: تن پوش های عاشورایی از دیرباز جایگاه ویژه ای داشته است و این گونه لباس ها هم فرهنگ استان را گسترش می دهد و هم یک نوع پوشش خاص به شمار می رود که برند آن نیز به عنوان مینار ثبت شده است.

وی ضمن اشاره به تعداد آثار این نمایشگاه بیان کرد: ۵۰ الی ۶۰ اثر لباس و تن پوش برای خانم ها و آقایان و کودکان در نمایشگاه "تن پوش های عاشورایی" ارائه شده است.

این هنرمند طراحی لباس با معرفی مجموعه آثار دیگر خود اظهار داشت: پس از این نمایشگاه، چهارمین مجموعه آثار عاشورایی در تهران به نمایش گذاشته می شود.

فروردین با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه "تن پوش های عاشورایی" از دهم الی چهاردهم شهریور ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۸ الی ۲۱ در نگارخانه سوره میزبان بازدید کنندگان است.

وی افزود: این نمایشگاه با همت موسسه نیمدری سبز و خانه مد و لباس مینار و با همکاری حوزه هنری استان بوشهر برگزار شده است.

گفتنی است مدیر خانه مد و لباس مینار بیش از بیست سال است که در زمینه طراحی لباس های مذهبی و سنتی فعالیت دارد و حدود ۶ سال است که به صورت تخصصی طراحی لباس گروه های موسیقی و بیش از ۱۰۰ هنرمند را به عهده داشته است.

 

ارسال نظر