دبیر علمی اولین جشنواره جنگنامه خوانی و نقالی:

اسامی راه یافتگان اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی اعلام شد

اسامی راه یافتگان اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی اعلام شد
دبیر علمی اولین جشنواره جنگنامه خوانی و نقالی گفت: هیئت داوران اسامی راه یافتگان اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی را اعلام کرد.
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
کد خبر :  ۳۹۴۴۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، اصغر قربانی گفت: از بین 51 اثر کامل به دبیرخانه اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی، 11 اثر به بخش نهایی این جشنواره راه یافت.

وی با اشاره به هدف برگزاری این جشنواره بیان کرد: در راستای پاسداشت، نگهداری، انتقال و احیای سنن و آیین های کهن  ایرانی واسلامی، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با نگاهی ویژه به جغرافیا و بافت فرهنگی استان که در دل خود  ذخایر و مفاخر بزرگ تاریخی، حماسی و دینی نهفته دارد، اولین جشنواره جنگ نامه خوانی و نقالی را در مردادماه 1398 برگزار کرده است.

قربانی با اشاره به راه یافتگان بخش نهایی جشنواره افزود: مشکات عباسیان با نقل "سهراب و گردآفرید" از کنگان، سیده نگار بهرسی با نقل " رستم و اشکبوس" از خورموج، غزل صفری با نقل"نجات بیژن از چاه" از سعدآباد، ساغر رضایی با نقل" منقبت حضرت علی ع " از کنگان، سارا شریف بهلولی با نقل "صولت الدوله" از خورموج، زینب آذرخشی با نقل "حضرت علی" از خورموج، هستی قائدی با نقل "غدیر" از بوشهر، فرزاد کرمی با نقل "رستم و اشکبوس" از برازجان، یکتا سادات مکی با نقل "رستم و سهراب" از بوشهر، آرش ملکی با نقل "سام و سیمرغ" از بوشهر، بردیا هژبریان با نقل "آرش کمانگیر" از برازجان به بخش نهایی اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی راه پیدا کردند.

دبیراجرایی اولین جشنواره جنگنامه خوانی و نقالی در رابطه با جشنواره بیان کرد: این جشنواره با همت واحد­های موسیقی و واحد  نمایش حوزه هنری استان بوشهر، کنگره سرداران و 2000 شهید استان و با همکاری شورای اسلامی شهر سعدآباد و شهرداری سعدآباد و دیگر نهاد های فرهنگی سعدآباد برگزار شده است.

عبدالمحمد انصاری با اشاره به داوران جشنواره افزود: علی قربانی  بازیگر و کارگردان تئاتر، محمد لطفی نویسنده و نمایشنامه نویس وغلامرضا دمان پیشکسوت عرصه موسیقی داوری اولین جشنواره استانی جنگنامه خوانی و نقالی را به عهده داشتند.

وی با اشاره به زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره بیان کرد: اختتامیه اولین جشنواره استانی جنگنامه­خوانی و نقالی روز پنجشنبه 7 شهریور ماه ساعت 20:30 در سالن آموزش و پرورش فجر برگزار می شود.

ارسال نظر