سلسله نشست های کانون فیلم حوزه هنری استان بوشهر؛

نشست نقد و بررسی فیلم "توت فرنگی های وحشی" اثر "اینگمار برگمان"

نشست نقد و بررسی فیلم
نشست نقد و بررسی کانون فیلم حوزه هنری، با مبحث «سینمای دغدغه، فیلم معناگرا» و نمایش فیلم "توت فرنگی های وحشی" اثر "اینگمار برگمان" در سالن اجتماعات حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
کد خبر :  ۳۹۰۶۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، منتقد نشست در رابطه با این فیلم اظهار داشت: توت فرنگی های وحشی، از دستاوردهای ابدی سینمای مدرن است و شخصیت پزشک فیلم که نقش آن را یکی از فیلمسازان شاخص سوئدی، ویکتور شوسترم، بازی می کند، به نوعی نمایانگر خود فیلمساز است.

مژده غضنفری با اشاره به موضوع فیلم بیان کرد: فیلم همانند دیگر آثار برگمان مسائل زیادی را پیرامون مرگ و زندگی مطرح می کند و دیالوگ ها نشان از نبوغ برگمان و بازیگران فیلم دارد.

وی در ادامه گفت: فیلم بسیار مورد تقلید قرار گرفته است و هنوز که هنوز است یکی از الگوهای سینمای مدرن محسوب می شود و از معدود فیلم های برگمان است که شخصیت اصلی آن نه یک زن، بلکه مرد است. پزشکی پیر که تمایل دارد خاطرات تلخ را فراموش کند، چون نوستالژی همیشه با پالایش گذشته همراه است. و در نهایت متوجه می شود با این همه جایزه و افتخار چقدر تنهاست و کماکان همان توت فرنگی های وحشی و خاطرات کسی که دوستش داشته تنها چیزی ست که برایش باقی مانده است.

"توت فرنگی های وحشی" فیلمی سوئدی محصول سال ۱۹۵۷ است و برندهٔ جایزه خرس طلایی جشنواره فیلم برلین در سال ۱۹۵۸ و جایزه گلدن گلوب برای بهترین فیلم خارجی در سال ۱۹۶۰ شد. توت‌فرنگی‌های وحشی از اولین نمونه‌های برجسته استفاده از جریان سیال ذهن در سینماست.

گفتنی است نشست های نقد و بررسی کانون فیلم حوزه هنری یکشنبه هر هفته در سالن اجتماعات حوزه هنری استان بوشهر برگزار می شود.

ارسال نظر