در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر؛

نمایشگاه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران در بوشهر گشایش یافت

نمایشگاه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران در بوشهر گشایش یافت
نمایشگاه یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با ارائه ۴۵ اثر هنری از هنرمندان جهان در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر افتتاح شد.
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر :  ۳۹۰۶۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، این نمایشگاه، روز شنبه با حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بوشهر، نماینده شورای شهر بوشهر و علاقه مندان به هنرهای تجسمی افتتاح شد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با بیان اینکه امروز نگارخانه سوره میزبان یکی از مهمترین رویداد های هنری کشور است؛ اظهار داشت: در این نمایشگاه ۲۱ اثر از هنرمندان ایرانی و ۲۴ اثر از هنرمندان ۱۴ کشور جهان از جمله مکزیک، سوریه، مراکش اوکراین، صربستان، ترکیه، استرالیا، آلمان، اندونزی، برزیل، رومانی، جمهوری آذربایجان، کرواسی و افغانستان قرار گرفته است.

 

 

امید پارسایی فر با اشاره به اینکه دو سالانه کاریکاتور ایران از معتبر ترین دوسالانه های هنر کاریکاتور در منطقه است بیان کرد: در این رویداد هنرمندانی از 73 کشور جهان شرکت داشتند که در این نمایشگاه شاهد منتخب آثار آنها هستیم.

وی ادامه داد: از بین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره تعداد 503 اثر طی دو مرحله داوری انتخاب و در نمایشگاه جشنواره یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران نصب شد.

پارسایی فر با اشاره به محورهای موضوعی نمایشگاه یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران اظهار داشت: این نمایشگاه در سه بخش کارتون موضوعی با عنوان "ایمنی و امنیت" و کارتون با موضوع آزاد و کاریکاتور افراد مشهور دنیا اعم از بازیگر، ورزشکار، سیاستمدار و … برگزار شده است.

وی افزود: آثار ارائه شده به موضوعات مختلفی از جمله مهاجرت، جنگ های جهان معاصر، عدالت طلبی، مضرات فضای مجازی و تبعات آن و صلح و دوستی بین ملت‌ها اشاره دارد.

پارسایی فر با بیان توضیحی پیرامون کارتون و کاریکاتور اظهار داشت: هنر کاریکاتور این نمایشگاه به طراحی اغراق آمیز چهره های معروف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی ایران و جهان و هنر کارتون نیز به خلق یک موقعیت خاص و گاهاً طنز آمیز به کمک خط، رنگ و ایده های هنرمندانه اشاره می کند.

وی با بیان اینکه این رویداد با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری مرکز، برگزار شده است ضمن قردانی از سید مسعود شجاعی طباطبایی عنوان کرد: در استان ظرفیت های خوبی در بین هنرمندان جوان در هنر کاریکاتور و کارتون وجود دارد و هر کدام از این آثار به اندازه یک مقاله حرف، ایده و مضمون برای مخاطبین این رشته خواهد داشت.

پارسایی فر با اشاره به راهیابی اثر هنرمند استان بوشهر به نمایشگاه دو سالانه کاریکاتور تهران افزود: 2 اثر از ابوالقاسم طحانیان از هنرمندان دشتستان، در بخش کاریکاتور و کارتون به این نمایشگاه راه پیدا کرده است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران از امروز 19 مرداد ماه الی 25 مرداد ماه، ساعت 18 الی 21 میزبان بازدیدکنندگان است.

 

ارسال نظر