مدرس کارگاه داستان نویسی حوزه هنری:

سلسله نشست های کارگاهی داستان نویسی مبتنی بر تولید است

سلسله نشست های کارگاهی داستان نویسی مبتنی بر تولید است
مدرس کارگاه داستان نویسی گفت: سلسله نشست های کارگاهی داستان نویسی حوزه هنری استان بوشهر مبتنی بر تولید است و هدف این بوده که هنرجویان و داستان نویسان به تولید برسند که خوشبختانه این امر محقق شده است.
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر :  ۳۸۸۰۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، بیژن کیا در نشست داستان نویسی حوزه هنری بیان کرد: ما در این دوره بر آن بودیم که بتوانیم برای داستان نویسان جوان فضایی را ایجاد کنیم که کار تیمی را نیز تمرین و جلسات گروهی داستان خوانی و نقد داستان برگزار کنند و برنامه ریزی لازم را جهت نوشتن داستان و انتشار آن به کار گیرند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در دوره داستان نویسی و نویسندگی گفت: در این دوره یک ماه و نیمه، سه بخش با عنوان "عناصر ساختاری داستان نویسی"، "نقد داستان" و "نحوه کار گروهی در عرصه داستان نویسی" مورد بررسی و آموزش قرار گرفت.

کیا با اشاره به چالش های موجود داستان نویسی در کشور و استان بیان کرد: امروزه مهمترین چالش داستان نویسی در کشور بحث تولید و انتشار داستان است و در جنوب کشور و به خصوص استان بوشهر، چالش موجود، تولید محتوا است.

وی ادامه داد: در سال های اخیر بین چهره های مطرح داستان نویسی دراستان و داستان نویسان نوقلم یک فاصله ای ایجاد شده و نویسنده نیمه حرفه ای در سطح استان فضایی برای رشد ندارد و به همین جهت، باید فضایی جهت تولید این نویسنده ها در استان ایجاد کرده و یکی از اهداف برگزاری این کارگاه از سوی حوزه هنری استان بوشهر نیز این مهم بوده است.

کیا ادامه داد: خوشبختانه در کنار این کارگاه توانستیم با رئیس حوزه هنری استان بوشهر صحبت داشته و به یک تفکر مشترک، یعنی تولید دست پیدا کنیم.

مدرس کارگاه داستان نویسی با اشاره به ایجاد فضای مناسب در این دوره بیان کرد: با توجه به فضای ایجاد شده و مذاکرات صورت گرفته؛ تولید مجموعه داستان کوتاه و تولید در بخش کنگره شهدای استان از اهداف بلند مدت این کارگاه آموزشی است.

وی افزود: دست یابی به این مهم، مستلزم انسجام این نشست ها در طول ماه و داستان نویسی و نقد آن است و در پایان هر ماه نیز، با حضور پیشکسوتان و اساتید داستان نویسی، مورد ارزیابی جدی قرار گرفته و حوزه هنری بتواند هر ماه یک داستان را معرفی و حمایت کند و در نهایت مجموعه داستانی خوب شکل گیرد.

گفتنی است این دوره از 6 تیر ماه الی 11 مرداد ماه به صورت هفتگی در سالن اجتماعات حوزه هنری برگزار شد و از این پس نشست های داستان خوانی و نقد داستان در حوزه هنری استان بوشهر ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر