نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» گشایش یافت

نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» گشایش یافت
نمایشگاه بین المللی پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» صبح امروز در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر افتتاح شد.
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵
کد خبر :  ۳۸۳۱۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: فراخوان این نمایشگاه توسط مرکز تجسمی حوزه هنری با همکاری انجمن تجسمی «روایت فتح» با هدف محکوم کردن جنایات سازمان‌یافته علیه مردم مظلوم میانمار، منتشر شد.

امید پارسایی فر بیان کرد: بحران نسل‌کشی مذهبی در میانمار و سکوت مجامع بین‌المللی چند سالی است که در رسانه‌ها مطرح شده است اما چندی است که شدت‌ گرفتن این بحران موجب ایجاد نگرانی در جامعه اسلام شده است.

وی افزود: در این میان هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی وظیفه خود می‌دانند که با تولید آثار هنری، عمق فاجعه در میانمار و مظلومیت مسلمانان روهینگیا را در سطح جهانی مطرح کرده و رژیم سفاک میانمار را رسوا کنند.

پارسایی فر در رابطه با موضوعات این پوستر ها اظهار داشت: "سکوت رسانه‌های غربی و مجامع و سازمان‌های مدافع حقوق بشر درباره کشتار مسلمانان میانمار"، "آنگ سان سوچی؛ جایزه نوبل" و "نسل‌کشی قومی و مذهبی در میانمار" از محورهای موضوعی کار شده در این نمایشگاه است.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه ۳۰ اثر پوستر در ابعاد ۷۰ در ۱۰۰، به نمایش گذاشته شده است.

پارسایی فر افزود: نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» شامل آثاری از هنرمندان ایران و ۱۸ کشور جهان، است و اثر ابوالقاسم طحانیان، هنرمند گرافیست استان بوشهر نیز از بین ۱۰۰ پوستر ارسالی، به این نمایشگاه راه پیدا کرده است.

نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» از ۲۲ الی ۲۷ تیرماه، ساعت ۱۸:۰۰ الی ۲۱:۰۰ در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر میزبان بازدیدکنندگان و هنرمندان است.

 

ارسال نظر