بیست و ششمین نشست واحد نمایش حوزه هنری بوشهر و کانون ملی منتقدان تئاتر ایران،

نشست نقد و بررسی ‌تئاتر "کسی دست به عصا درون شکمم راه می‌رود" در بوشهر برگزار شد

نشست نقد و بررسی ‌تئاتر
نمایش "کسی دست به عصا درون شکمم راه می‌رود" به نویسندگی"صابر محمدی" و کارگردانی"علی شفیعی" بعد از ظهر سه‌شنبه با حضور جواد متین منتقد حوزه هنری و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به تئاتر در سالن اجتماعات حوزه هنری استان بوشهر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
چهارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
کد خبر :  ۳۸۱۵۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، منتقد حوزه هنری در رابطه با این نمایش گفت: "کسی دست به عصا درون شکمم راه می‌رود" روایت سلطه‌گری بلامنازع خان بر رعیت و انطباق قدرت و سلطه تفکر مردسالار در نظام اجتماعی بر زن و انتقال این تفکر بصورت ژنی غالب در خرد جمعی به نسل‌های آینده است.

جواد متین افزود: این نمایش علاوه بر روایت استیلای تفکر مرد سالار به ابتلای جامعه تحت سلطه به اوهام و خرافات می‌پردازد.

وی با اشاره به نمایشنامه این اثر بیان کرد: نمایش " کسی دست به عصا درون شکمم راه می‌رود" در متن اثر کارآکترهایی را خلق کرده که باور پذیرند نگاه به زیست بوم و باورهای جغرافیای منطقه که فرهنگ و روابط بر همین جغرافیا استوار است، از این کار اثری در خور و شایسته بوجود آورده است.

متین با اشاره به دیالوگ ها و زبان این اثر افزود: دیالوگ‌ها برآیند اندیشه کارآکترها است و نویسنده به عنوان خالق اثر به زبان خوبی در کار رسیده، به گونه‌ای که همان‌قدر که مخاطب از تصاویر، قابها و رویدادهای اجرایی لذت می‌برد از شنیدن دیالوگ‌ها نیز حض وافر نسیبش می‌شود.

وی با بیان اینکه بازی‌های بازیگران باورپذیر، منطقی و مطابق اصول اجرای نمایش صحنه‌ای است عنوان کرد: بازیگران نیز مثل تمام عناصر این نمایش به خوبی هدایت شده و در جای مناسب خود قرار گرفته‌اند، آنها از بازی خودخواهانه پرهیز می‌کنند و احساس را به خوبی و به اندازه منتقل می‌کنند.

ارسال نظر