به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی؛

برگزاری نشست تخصصی بررسی ابعاد داستان نویسی پس از انقلاب اسلامی

برگزاری نشست تخصصی بررسی ابعاد داستان نویسی پس از انقلاب اسلامی
نشست تخصصی بررسی ابعاد داستان نویسی پس از انقلاب اسلامی با حضور حسین زارعی و بیژن کیا از نویسندگان و اساتید دانشگاه و با حضور اعضای انجمن اهل قلم برازجان روز دوشنبه 26 فروردین ماه در برازجان برگزار شد.
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر :  ۳۷۷۷۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، حسین زارعی در این نشست، ترجمه آثار داستانی را یکی از دغدغه نویسندگان اظهار کرد و گفت: باید آثار برجسته داستانی همچون آثار "حبیب احمدزاده" ترجمه شود و به دست مخاطبان خارج از کشور برسد.

بیژن کیا با اشاره به ادبیات انقلاب اسلامی و مولفه های آن، اظهار داشت: اتحادیه انجمن های اهل قلم کشور باید در جهت تبادل اندیشه ها و قدم برداشتن برای تعالی و انتشار آثار ادبی در جهان با هم همکاری کنند.

وی به همبستگی و وابستگی ادبیات قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نویسندگان دهه چهل و پنجاه در ادبیات انقلاب اسلامی تاثیرگذار بودند.

کیا با اشاره به ادبیات دفاع مقدس اظهار داشت: با فاصله کمی از انقلاب اسلامی بحث جنگ و سپس ادبیات پایداری شکل گرفت و پس از آن در قالب ادبیات داستانی خود را نشان داد و بعد از جنگ با ادبیات عرفان روبه رو شد.

وی ادامه داد: شکل بعدی ادبیات انقلاب اسلامی ادبیات اجتماعی است که ریشه در دهه ۴۰ و ۵۰ دارد؛ ادبیاتی که به روی آرمانهای خود یعنی عدالت اجتماعی تکیه و پافشاری داشته و پس از آن با ادبیات آیینی روبه رو شد.

بیژن کیا افزود: شکل جدید ادبیات انقلاب اسلامی بازخوانی انقلاب اسلامی است مانند فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که به زندگی حاج احمد متوسلیان می پردازد.

در انتهای این نشست به پرسش و پاسخ پرداخته شد‌.

 

ارسال نظر