به مناسبت سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر؛

طراحی چهره شهید محمد جهان آرا

طراحی چهره شهید محمد جهان آرا
نقاشی چهره شهید محمد جهان آرا به مناسبت سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر توسط محمد علی نادری رو نمایی شد.
جمعه ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
کد خبر :  ۳۷۶۴۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، محمد علی نادری متولد سال 1371 از شهر بوشهر است و کار خود را از سال 90 به صورت تخصصی زیر نظر استاد علی بحرینی و در برازجان آغاز کرده است.

محمد علی نادری با اشاره به فعالیت خود در زمینه طراحی پرتره سرداران شهید اظهار داشت: مجموعه نمایشگاهی سرداران شهید در ابتدا در سال 94 در شهر برازجان با 17 اثر از پرتره شهدای شاخص پایگاه مقاومت فتح المبین شهر برازجان کلید خورد و در ادامه مجموعه سرداران شهید دفاع مقدس سراسر کشور به مجموعه اضافه گردید که در ابتدا در مهرماه 97 در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری تهران و بعد از آن هم در آذرماه 97 در نگارخانه اشراق شهر قم به نمایش در آمد.

وی افزود: تابلو چهره شهید محمد­علی جهان­آرا نیز در مهرماه 97 در کنار دیگر آثار با عنوان "سربندهای ماه" در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری تهران به نمایش درآمد.

نادری ادامه داد: این نقاشی در ابعاد 50 در 70، با استفاده از پاستل ، زغال و مداد کنته به سبک سیاه قلم طراحی شده است.

سید محمدعلی جهان‌آرا معروف به محمّد جهان‌آرا، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنگ ایران و عراق بود که در دوران دفاع مقدس (بر طبق مصاحبه هوشنگ صمدی، فرمانده تکاوران دریایی مدافع خرمشهر به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش با روزنامه قانون) در اثر شلیک پدافند هوایی خودی به سمت هواپیمای حامل او، به شهادت رسید.

به‌علت خدمت‌گزاری وی در دفاع و شکستن حصر آبادان از خاک خوزستان، به او درجه سرلشگری اعطا شد.

 

ارسال نظر