رشد چشمگیر حافظ پژوهی پس از انقلاب اسلامی

رشد چشمگیر حافظ پژوهی پس از انقلاب اسلامی
برنامه شبی با حافظ با رویکرد حافظ پژوهی پس از انقلاب اسلامی دوشنبه شب، در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
کد خبر :  ۳۷۴۹۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، عباس عاشوری نژاد، مدیر انجمن دوستداران حافظ بوشهر، در این نشست، به نقل از بهاالدین خرمشاهی گفت: در دو دهه گذشته، بیش از پانصد کتاب در زمینه حافظ شناسی، منتشر شده و می توان حدس زد که بیش از صد عنوان از این عناوین تجدید چاپ‌های تحقیقی از دیوان حافظ است.

وی افزود: حافظ شناسی و حافظ پژوهی در دوران انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفت و مردم همچنان با حضور خود در این جلسات، وفاداری خود را به ذهن و زبان و اندیشه این شاعر بلندپایه ایرانی نشان می دهند.

این پژوهشگر، به مناسبت هفته هنر و انقلاب، ضمن مروری بر فعالیت های مراکز حافظ پژوهی و حافظ شناسی به بررسی کتاب نفیس «موضوعی حافظ شناسی» تألیف پروفسور «کاووس حسنلی» پرداخت و گفت: این کتاب دوجلدی که در سال 1388 با همت انتشارات نوید در 1808 صفحه منتشر شد و یکی از کتاب های ارزشمندی است که بلافاصله پس از انتشار، مورد توجه و تحسین حافظ شناسان بزرگ کشور از جمله استاد بهاءالدین خرمشاهی قرار گرفت.

عاشوری نژاد افزود: این کتاب حاصل تلاشی ده ساله است که با فراهم آوری 138هزار فیش تدوین گردیده و در سال 1389 به عنوان کتاب سال حافظ انتخاب گردید.

مدیر انجمن دوستداران حافظ بوشهر، در پایان، ضمن اظهار امیدواری در تداوم منظم جلسات انجمن دوستداران حافظ، گفت: از حمایت های امید پارسایی فر، رئیس حوزه هنری استان و کارکنان این سازمان تقدیر و تشکر به عمل می آید.

 

ارسال نظر