به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن؛

نشست نقد و بررسی فیلم «زیر سقف دودی»

نشست نقد و بررسی فیلم «زیر سقف دودی»
نشست نقد و بررسی فیلم «زیر سقف دودی» اثری از دوران درخشنده، روز دوشنبه ۶ اسفندماه در سالن اجتماعات حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
کد خبر :  ۳۶۰۶۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، این نشست از سری برنامه های بررسی آثار زنان سینماگر ایران، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، با حضور ابراهیم شاکری روانشناس، کارگردان تئاتر و مسئول واحد نمایش انجمن دشتی و جمعی از علاقه مندان به عرصه سینما برگزار شد.

ابراهیم شاکری در این نشست گفت: فیلمنامه این فیلم به جز در بخش های که واقعیت جامعه را نشان می دهد در سطح پایینی قرار دارد.

وی افزود: فیلم به شدت مرد سالارانه است و زن را به تنهایی در بسیاری از موارد مقصر جلوه می کند و اینکه بسیاری از زنان به دنبال انتقام گرفتن هستند.

مسئول واحد نمایش انجمن دشتی ادامه داد: در این فیلم همه مشکلات را به رابطه شخصی زن و مرد ارتباط داده و منشأ اختلاف آن دو می داند.

شاکری با اشاره به برخی واقعیت های فیلم گفت: «زیر سقف دودی» برخی واقعیت ها از قبیل : طلاق عاطفی، خانواده های جزیره ای و اینکه فرزندان چه در طلاق عاطفی و چه در طلاق شناسنامه ای دچار ضربه می شوند را به درستی نشان می دهد.

وی افزود: در پایان این فیلم نیز شاهد ایجاد تحولی در شخصیت ها نیستیم.

«زیر سقف دودی» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی پوران درخشنده در سال ۱۳۹۵ است و نگاهی به زندگی زنی است که در زندگی خانوادگی با فرزند و همسرش به تدریج دچار مشکل می‌شود به دنبال پیدا کردن راهی برای ایجاد ارتباط با آنهاست که موفق نمی‌شود و به بحران می رسد.

برخی از بازیگران «زیر سقف دودی»، مریلا زارعی، فرهاد اصلانی، ، بهنوش طباطبایی، ابوالفضل میری، آزیتا حاجیان و لاله مرزبان می باشند.

ارسال نظر