کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی ها»؛

«ویلایی ها» دردمندی زنان به متن جنگ رفته را نشان می دهد

«ویلایی ها» دردمندی زنان به متن جنگ رفته را نشان می دهد
منیر قیدی کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی ها» گفت: این فیلم بر اساس واقعیت و زنان به متن جنگ رفته و دردمندی و سختی‌های آنان در این دوره بحرانی را نشان می دهد.
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
کد خبر :  ۳۶۰۶۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، نشست نقد و بررسی فیلم «ویلایی ها»، از سری برنامه های بررسی آثار زنان سینماگر ایران، با حضور کارگردان این فیلم و به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر روز سه شنبه 7 اسفندماه در سالن اجتماعات حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.

منیر قیدی کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی ها» در این نشست گفت: به دلیل سابقه در بخش دستیار کارگردانی و منشی صحنه زبان سینما را میشناسم و به همین دلیل تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.

وی افزود: موقعیت زنان در جنگ تأثیر زیادی بر من گذاشت و پس از ده سال پیگیری توانستم این فیلم را تولید کنم.

کارگردان فیلم سینمایی «ویلایی» سینما را یک هنر جمعی خواند و گفت: در زمان کارگردانی یک فیلم، از فیلم بردار، طراح صحنه و دیگر عوامل گرفته تا بازیگر با ایده هایی که در صحنه ایجاد می کنند در روال آن سهیم هستند.

وی با اشاره به بازیگران این فیلم بیان کرد: در «ویلایی ها» سه گروه از جمله بازیگران حرفه ای، بازیگران تئاتر و کسانی که برای بار اول در مقابل دوربین قرار گرفته بودند حضور داشتند و هماهنگ کردن آن ها دشوار بود.

منیر قیدی کارگردان زن سینمای ایران پیش از این به عنوان منشی صحنه و دستیار کارگردان با فیلمسازان متعددی همکاری داشته است. او پیش از «ویلایی ها» ساخت فیلم های کوتاهی همچون «دختر، پسر، پیرمرد»، «در راه ویلا» و مستند «تهران، شهر چناران» را در کارنامه دارد و جوایزی از جشنواره های مختلف برای این آثار دریافت کرده است.

«ویلایی ها» خانه های سازمانی در اندیمشک است که محل زندگی فرماندهان جنگ بوده که کماکان وجود خارجی دارد و فیلمنامه این فیلم را منیر قیدی خود به نگارش درآورده است.

این فیلم درباره زندگی همسران فرماندهان جنگ است و دردمندی زنان به متن جنگ رفته را نشان می دهد.

بازیگران «ویلایی ها»، طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، آناهیتا افشار، علی شادمان، ثریا قاسمی و صابر ابر می باشند.

ارسال نظر