در گفتگو با کارگردان نمایش «حماسه دلاوران»

«حماسه دلاوران» بیانگر سه دوره تاریخی مردم جنوب کشور است

«حماسه دلاوران» بیانگر سه دوره تاریخی مردم جنوب کشور است
کارگردان نمایش «حماسه دلاوران» گفت: این نمایش بیانگر سه دوره تاریخی و حماسه دلاوری های سه بزرگ مرد جنوب کشور است.
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر :  ۳۵۷۴۶

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، علی قربانی کارگردان «حماسه دلاوران» اظهار داشت: نگاه حماسه دلاوران یک دیدگاه حماسی و روایی است و بیانگر حماسه های رئیسعلی دلواری، احمد خان تنگستانی و شهید نادر مهدوی است.

قربانی افزود: به جز شخصیت های ذکر شده، شخصیت های دیگری نظیر مستر چیک، شیخ حسین چاهکوتایی، علمای آن زمان که فتوای حماسه دادند، شهیدان دفاع مقدس و شخصیت خالو حسین بردخونی که شروع این نمایش با روایت ایشان آغاز می شود؛ حضور دارند.

وی با اشاره به نقش خود به عنوان شخصیت شیخ حسین چاهکوتایی گفت: شیخ حسین چاهکوتایی در بهبوهه جنگ و با فرمان رئیسعلی دلواری وارد میدان جنگ می شود و به نوعی وفاداری خود را به رئیسعلی دلواری اعلام می کند.

کارگردان «حماسه دلاوران» با اشاره به نحوه کارگردانی این نمایش گفت: شهریور ۹۶ به پیشنهاد رئیس حوزه هنری استان بوشهر و به دلیل سابقه کاری با ایرج صغیری نویسنده حماسه دلاوران، کارگردانی و بازنویسی متن این نمایش را به عهده گرفتم.

وی ادامه داد: استان های مختلفی به برگزاری این نمایش در منطقه خود ابراز تمایل کرده اند.

قربانی اظهار داشت: در این راستا «حماسه دلاوران» تاکنون در دیلم، جزیره خارگ و بردخون به روی صحنه رفته است.

کارگردان نمایش «حماسه دلاوران» با اشاره به شرکت در جشنواره تئاتر مقاومت عنوان کرد: اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر مقاومت با استقبال خوب ناظرین روبه رو شد و خواستار اجرای نمایش در سایر نقاط تهران نیز بودند.

وی ادامه داد: در این نمایش ابزار خاصی مورد استفاده نگرفته و فقط از تفنگ و دوربین و قسمتی هم از دمام استفاده شده است.

قربانی در این زمینه افزود: در «حماسه دلاوران» ابزار اصلی بازیگران استفاده از فرم بدنی آن هاست.

وی با اشاره به اجرای این نمایش در شهرستان های استان عنوان کرد: هماهنگی هایی جهت اجرای نمایش «حماسه دلاوران» در کنگان و سپس در جم صورت گرفته است.

این کارگردان عرصه تئاتر، متولد سال ۱۳۳۵ و کارشناس ارشد کارگردانی از دانشگاه هنر و معماری تهران است.

وی از سال ۵۲ به واسطه معرفی ایرج صغیری دبیر ادبیات خود در هنرستان حاج جاسم با بازی در تئاتر قلندرخانه بازیگری را آغاز کرد.

ارسال نظر