در شهر برازجان برگزار می گردد

افتتاح نمایشگاه «اهواز سرافراز» در شهر برازجان

افتتاح نمایشگاه «اهواز سرافراز» در شهر برازجان
پس از برگزاری نمایشگاه «اهواز، سرافراز است» در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر، این نمایشگاه در شهر برازجان برپا می شود.
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
کد خبر :  ۳۴۶۴۲

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، پس از برگزاری نمایشگاه «اهواز، سرافراز است» در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر، به گفته امیدپارسایی فر رئیس حوزه هنری بوشهر مبنی بر برگزاری این نمایشگاه در شهرهای مختلف استان، نمایشگاه «اهواز سرافراز» با تلاش ابوالقاسم طحانیان تنها هنرمند هم استانی راه یافته به این نمایشگاه، در روز سه شنبه و پنج شنبه مورخ 27 و 29 آذر ماه در محل کاروانسرای مشیر الملک و گلزار شهدای شهر برازجان برگزار می گردد.

ابوالقاسم طحانیان هنرمند گرافیست برازجانی که پیش از این در بیش از 20 نمایشگاه ملی و بین المللی حضور داشته است توانست سه اثر از خود را در این نمایشگاه به ثبت رساند. وی پیرامون نحوه ی شرکت در این فراخوان گفت: من پیش از  انتشار فراخوان جهت همدردی با مردم اهواز و دوست 12 ساله ی خود که اکنون پرستار است و از نزدیک شاهد وضعیت شهیدان و زخمیان این حادثه بود یک پوستر را در فضای مجازی منتشر کردم؛ در همان روز فراخوان نمایشگاه «اهواز سرافراز» توسط سایت تخصصی هنر مقاومت منتشر شد و من با وجود زمان اندکی که داشتم، توانستم سه اثر را خلق کرده و به دبیرخانه نمایشگاه تحویل دهم.

وی ادامه داد: در زمان برپایی این نمایشگاه در شهر بوشهر، به درخواست رئیس حوزه هنری استان بوشهر یک کارگاه آموزش طراحی پوستر برای علاقه مندان هنرهای تجسمی برگزار شد و من طی یک جلسه سه ساعته مبانی مقدماتی لازم جهت طراحی پوستر را به هنرآموزان آموزش دادم و در ادامه با همراهی هنرجویان به بررسی سبک و نحوه ی طراحی آثار موجود در نمایشگاه پرداختیم.

طحانیان افزود: علاوه بر نمایشگاه «اهواز سرافراز» که برای بنده کار ارزشمندی بود؛ در بیش از 20 نمایشگاه گروهی شرکت داشته ام و تاکنون بیش از 10 نمایشگاه انفرادی را در شهر برازجان برگزار نموده ام.

وی از برپایی نمایشگاه انفرادی در بهمن ماه 97 خبر داد و گفت با توجه به اینکه رشته ی تخصصی بنده کاریکاتور است برنامه ی بعدی من، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با عنوان «او+ من» در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر می باشد.

این هنرمند گرافیست در پایان به رضایت خود از کیفیت نمایشگاه «اهواز سرافراز» اشاره کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه به فرمایش استاد مسعود شجاعی طباطبایی یک حرکت جهادی خوب از سوی ملت هنرمند ایران محسوب می شود.

ارسال نظر