با حضور مسئولان استانی افتتاح شد؛

افتتاح نمایشگاه ملی پوستر «حمایت از کالای ایرانی»

افتتاح نمایشگاه ملی پوستر «حمایت از کالای ایرانی»
آیین افتتاحیه نمایشگاه ملی پوستر «حمایت از کالای ایرانی» صبح امروز در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر :  ۳۴۶۳۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر،این آیین با حضور مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر و شماری از مسئولین استانی و به همراهی امید پارسایی فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در این آیین گفت: حمایت از کالای ایرانی باید بصورت رویکردی عملی و بدور از شعار در دستور کار قرار گیرد.
مجید خورشیدی افزود: در این زمینه قانون گذاران، برنامه ریزان، مجریان، تولید کنندگان و مصرف کنندگان به این باور برسند که برای تقویت اقتصاد ملی کالای ایرانی باید مورد حمایت قرار گیرد.
وی تأکید کرد: حمایت از کالای ایرانی با ارتقا جایگاه این کالا صورت می گیرد و نباید بدون رسیدن کالای ایرانی به کیفیت و استانداردهای مدنظر انتظار مصرف فراگیر آن در سطح جامعه ایجاد شود.
خورشیدی اظهار داشت: کالای ایرانی برای برخورداری از حمایت ملی باید کیفیت و استانداردهای آن برای ارائه به بازارهای بین المللی و ملی بیش از پیش تقویت شود.
وی گفت: در این ارتباط باید فرهنگ سازی صورت گیرد که برپایی نمایشگاه پوستر و تصویرسازی می تواند این فرهنگ سازی را تعمیق ببخشد.
خورشیدی اظهار داشت: چنین کارهایی تصویری در ذهن افراد باقی می ماند و می تواند به فرهنگ سازی بیشتر در موضوع مصرف کالای ایرانی کمک کند.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: با فراهم سازی زمینه حضور بازاریان و تلاشگران عرصه اقتصادی استان بوشهر در این نمایشگاه زمینه فرهنگ سازی در مصرف کالای ایرانی فراهم می شود.
مصطفی گراشی افزود: در ابتدا باید زیرساخت لازم برای ارتقا کیفیت کالای ایرانیفراهم وسپس برای ترغیب افراد جامعه به مصرف آن اقدام کرد.
معاون اتاق اصناف مرکز استان بوشهر گفت: برپایی این نمایشگاه ها یک اقدام ارزشمند است که باید در کنار آن به موانع فراروی تولید کنندگان پرداخته شود.
عباس نامدارزاده افزود: با توجه به بازدید مسئولان از چنین نمایشگاه هایی به نمایش در آوردن موانع فراروی تولید کننده ایرانی می تواند گامی مهم در جهت حذف این آنها و رونق تولید کالای ایرانی با کیفیت باشد.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: نمایشگاه پوستر و تصویرسازی حمایت از کالای ایرانی با 35 اثر به عنوان کار مشترک 75 هنرمند برجسته کشور از یکم تا 12 دی ماه در نگارخانه حوزه هنری بوشهر پذیرای بازدیدکنندگان است.
امید پارسایی فر افزود: این نمایشگاه برای نخستین بار در تهران برپا و اکنون بوشهر دومین استان میزبان این نمایشگاه ملی است.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه پس از نگارخانه بوشهر در سطح بازار، مجتمع های تجاری در تمامی شهرستان های استان به معرض نمایش درمی آید.
در پایان پارسایی فر گفت: در این ارتباط حوزه هنری استان بوشهر مهیای میزبانی قشرهای مختلف و بویژه جامعه دانش آموزی و دانشجویی استان است.

ارسال نظر