در نشست نقد و بررسی نمایش «هدا گابلر»

اندیشه ورزی مهمترین خصوصیت نمایش هدا گابلر

اندیشه ورزی مهمترین خصوصیت نمایش هدا گابلر
جلسه نقد و بررسی نمایش «هدا گابلر » نوشته هنریک یوهان ایبسن و به کارگردانی وحید رهبانی در روز سه شنبه 15 آبان ماه در حوزه هنری بوشهر برگزار گردید. جواد متین عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران، اندیشه ورزی را مهمترین خصوصیت نمایش هداگابلر خواند.
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد خبر :  ۳۰۳۹۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، جلسه نقد و بررسی نمایش «هدا گابلر » نوشته هنریک یوهان ایبسن و به کارگردانی وحید رهبانی با حضور جواد متین عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران و علاقه مندان به مبانی و نقد تئاتر روز سه شنبه 15 آبان ماه در حوزه هنری بوشهر برگزار گردید.

جواد متین منتقد حاضر در این نشست از نیاز دنیای امروز به آثاری روانکاوانه خبر داد و گفت: انسان امروز در مواجهه با پدیده جهانی شدن و قرار گرفتن در بمبارمان اطلاعاتی دنیای مجازی و همچنین با توجه به در دسترس داشتن منابع اطلاعاتی و تحقیقاتی و پژوهشی قطعا به دنبال هویت و بودنی است درخور خویشتن خویش.

در ادامه به شخصیت ویژه هداگابلر از لحاظ خصوصیات روحی و روانی اشاره کرد و گفت: رسانه‌های نوظهور انسان امروز را تکینه و منزوی کرده اند و برای او نقابی مجازی ساخته‌اند. حال آنکه اجتماع حقیقی در بیرون از انسان معاصر دنیایی است کاملا خارجی و در تناقض با دنیای ذهنی انسان امروز. انتخاب هداگابلر به عنوان متنی روشنگرانه و نه روشنفکرانه که خویشتن خویش ما را به نقدی شجاعانه بکشاند ضروری به نظر می‌رسد.

جواد متین همچنین از نحوه ی اجرای نمایش خبر داد و اشاره کرد: در این نمایش گروه اجرایی و کارگردان و خصوصا بازیگران درک صحیح و مناسبی از محتوی داشته و شاهد تحلیل صحیح و منطقی در طول اجرا هستیم.

ارسال نظر