مدرس کارگاه شعر آهنگ دیگر: ادبیات و شعر، سلاحی در دفاع از مظلومیت فلسطین

مدرس کارگاه شعر آهنگ دیگر: ادبیات و شعر، سلاحی در دفاع از مظلومیت فلسطین
غلامرضا ابراهیمی، شاعر آیینی، منتقد ادبی و مدرس کارگاه شعر آهنگ دیگر حوزه هنری استان بوشهر در گفتگو با روابط‌عمومی این نهاد، تأثیر ادبیات و شعر در شرایط کنونی برای دفاع از مظلومیت فلسطین را بیان کرد.
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
کد خبر :  ۱۶۲۹۹۴

به گزارش روابط‌عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، ابراهیمی در حاشیه ی کارگاه شعر که در نمایشگاه «روایت سرزمینی مجروح» برپا شد، گفت : ادبیات، صدای «عدالت‌خواهی» آزادمردانی است که همواره در پی دفاع از باورها، ارزش‌ها، سرزمین و موجودیت‌شان در مقابل بیگانگان با سلاح «کلمه» قد علم بوده‌اند. ادبیات انتفاضه در قرن بیستم پس از جنگ‌هایی میان اعراب و اسرائیل به عنوان یک جریان شعری از دل ملل اسلامی سربرآورد. در این دوره شاهد ظهور شاعران مبارزی چون «محمود درویش، سمیح القاسم، نزار قبانی و...» هستیم.

ابراهیمی افزود: شعر مقاومت در ایران نیز با شعار «بیداری و عدالت‌خواهی»، دست از آرمان‌های بلند قدس و مردم بی‌گناه فلسطین نکشیده‌ است. پیوستن شاعران جوان به ادبیات مقاومت، «نشان از زایایی رودخانه شعر پایداری و روحیه شهادت‌طلبی و آرمان‌خواهی‌ قدس شریف» است.

وی در پاسخ به سؤال در خصوص نقش کارگاه شعر آهنگ دیگر در همسویی با جریان شعر مقاومت، گفت: کارگاه شعر آهنگ دیگر حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، با اولویت کشف و پرورش شعر آیینی، یکی از پیش‌گامان تولید و ترویج آثار ادبی همسو با رویدادهای ملی و فراملی است. برگزاری شب شعر «خاتم سلیمانی» ویژه شهید سپهبد حاج‌ قاسم سلیمانی، برگزاری شب شعرهای عاشورا، غدیر، ارتحال حضرت امام، شهدای امنیت، شهدای دانش‌آموز، شاهچراغ، نهضت انتفاضه و... از جمله این فعالیت‌هاست.

ابراهیمی در ادامه به ارزیابی کارگاه شعر امروز در نمایشگاه «روایت سرزمینی مجروح» پرداخت و گفت: حوزه هنری استان بوشهر همیشه با طرح و برنامه‌های خلاقانه و ارزنده، پیشگام همراهی با ادبیات مقاومت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین، لبنان، عراق و... بوده است. شعرخوانی شاعران جوان و پیشکسوت آیینی بوشهری با موضوع «دفاع از کودکان و زنان فلسطینی» همراه با استقبال پرشور مخاطبان در نمایشگاه «روایت سرزمینی مجروح» از برنامه‌های زیبا و اثرگذاری بود که امروز برگزار شد.

وی تصریح کرد: این کارگاه شعر با ترکیب هنرهای متعدد «شعر، عکس و پوستر» برگزار شد و توانست پیام مظلومیت مردم فلسطین را به خوبی به مخاطبان منتقل کند.

ارسال نظر