رئیس حوزه هنری استان بوشهر؛ معیشت و تامین بودجه تولید آثار هنری چالش های جامعه هنری استان است

رئیس حوزه هنری استان بوشهر؛ معیشت و تامین بودجه تولید آثار هنری چالش های جامعه هنری استان است
رییس حوزه هنری استان بوشهر ظهر شنبه در دیدار هنرمندان حوزه هنری با نماینده ولی فقیه در استان حضرت آیت الله صفایی بوشهری با ارائه گزارشی از برنامه های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب به عنوان پیشانی خط مقاومت و پایداری در جنوب کشور و خلیج فارس افزود: هنرمندان در تولید آثار هنری حضور مجاهدانه داشته اند که نیازمند حمایت همه جانبه مادی و معنوی هستند.
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر :  ۱۶۱۳۴۳

امید پارسایی فر در ادامه این دیدار گفت: برترین‌های حوزه های مختلف هنری وادبیات پایداری این استان شناسایی شده و شاهد رویش نسلی از هنرمندان انقلابی در بخش‌های ِآیینی و مذهبی این استان هستیم.

این مقام به ویژگی های هفته هنر انقلاب و تشریح برنامه ها پرداخت و گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی امسال مقارن با ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و ایام شهادت امام علی علیه‌السلام است که بدین منظور برنامه‌های متناسب و ویژه‌ای تدوین شده است.

پارسایی فر خاطرنشان کرد: منزل اصلی هنرانقلاب مساجد استان هستند که ما مساجد را به عنوان پایگاه اصلی قرار دادیم.

وی یاد آور شد: شعرخوانی شاعران آیینی برنامه «شبانه های رمضان» از شهر شُنبه تا مسجد شبخ سعدون بوشهر، سومین رویداد تئاتر بچه های مسجد در شهرستان های جم، دلوار، خورموج، بوشهر، تنگستان و دشتستان ومعرفی پانزده هنرمند دررشته های مختلف هنری از جمله تئاتر، موسیقی، پژوهش، سینما و هنرهای تصویری با همراهی هئیت نظارت در اقساط نقاط استان شناسایی و آثار آنها ارزیابی شد.

رونمایی کتاب و اکران فیلم پنج قرن مقاومت استان

امید پارسایی به تولیدات فیلم اشاره کرد و افزود: در هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲ اثر نفیس پژوهشی و هنری، فیلم مستند ۵ قرن مقاومت استان بوشهر در برابر استعمار به کارگردانی مسعود نجف‌پور به مدت زمان ۶۰ دقیقه و فیلم مستند فتوایی برای بلاد در مورد مجاهدت ها و شخیصت آیت الله بلادی به کارگردانی مهدی تنگستانی رونمایی می‌شود.

معیشت هنرمندان و تامین بودجه برای تولید آثار هنری

پارسایی فر با اشاره به معیشت هنرمندان خاطرنشان کرد: هنرمندان با مشکلات زیادی اقتصادی و معیشتی روبرو هستند ولی به عشق انقلاب اسلامی و پاسداشت و حفاظت ارزش ها همچنان به تولید اثر می پردازند.

راه اندازی صندوق هنرمندان در بوشهر

دبیر هفته هنر انقلاب اسلامی خواستار راه‌اندازی صندوق هنرمندان در استان بوشهر برای حمایت از هنرمندان و تولید آثار هنری شد.

نسل جوان از تولیدات هنر سینمایی انقلابی بی بهره است

رییس حوزه هنری استان بوشهر اذعان کرد: اکنون نزدیک به یک سال از تعطیلی مجتمع سینمایی بهمن بوشهر به‌عنوان تنها مرکز سینمای استان و مرکز استان می‌گذرد و خانواده‌ها و نسل جوان هم‌استانی از این امکان فرهنگی و هنری بی‌بهره‌اند.

ارائه آثار هنرمندان

در ادامه شعرخوانی سید محمد شجاع با موضوع حجاب، سبحان زنگی موضوع قرآنی، اجرای نمایش دینی به نام «عجوزه تیم الرباب» نویسندگی محمدرضا علی پور، کارگردانی مرتضی فیروزی، نویسندگی: محمدرضا علی پور، بازیگری احمدرضا قربانی و فاطمه چمی با موضوع شهادت امام علی (ع)، صحبت های صمیمی حسین کشتکار «خواننده» فرزانه دهقانی «نویسنده و پژوهشگر» و رضا شاه حسینی «خوشنویس» مرتضی فیروزی «نویسنده و کارگردان تئاتر» در رابطه با ضرورت اهمیت هنرمند و ارائه آثار در جامعه پرداخته شد.

اهدای تابلوهای آثار هنری

در این نشست هنرمندان حوزه هنری استان بوشهر، تابلو خوشنویسی اثر رضا شاه حسینی و تابلو نقاشی اثر علی بحرینی به حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر اهداء گردید.

در ادامه رونمایی از سردیس سید اهل قلم شهید سید مصطفی آوینی ازدیگر برنامه های نشست با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی شد.

 

ارسال نظر