در شب شهادت حضرت علی( ع) ؛ کتاب زندگانی و آثارجهانبخش کردی زاده رونمایی شد

در شب شهادت حضرت علی( ع) ؛ کتاب زندگانی و آثارجهانبخش کردی زاده  رونمایی شد
رئیس حوزه هنری استان بوشهر در گفتگو با واحد خبر صداوسیمای مرکز بوشهر در رابطه با رونمایی کتاب «حسین تشنه لب» خاطرنشان کرد:
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۵
کد خبر :  ۱۶۱۲۶۶

در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و شب قدر و در هفته هنر انقلاب در مسجد دهدشتی با حضور آحاد مختلف مردم و نسل های مختلف شهر بوشهر ،کتاب «حسین تشنه لب» زندگی و آثار جهانبخش کردی زاده ، از صداهای ماندگار عرصه مداحی کشور رونمایی شد.

امید پارسایی فر با اشاره به اینکه صدای زنده یاد کردی زاده به نوعی یکی از نمادهای عشق و ارادت استان بوشهر نسبت به اهل بیت (ع) است یادآور شد: این اثر به همت پژوهشگر محترم، آقای سید قاسم یاحسینی در هفت فصل و 363 صفحه به عنوان یکی از تولیدات حوزه هنری استان بوشهر منتشر شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: این کتاب روایت زندگی مردی است که به عشق اهل بیت (ع)، به بسیاری از جذابیت های زمانه قاطعانه «نه» گفت. مردی که به مادرش قول شرف داد تا صدای خاص و یگانه اش، وقف امام حسین (ع) باشد و تا آخر عمر به این قول وفادار ماند.

این مقام به اهمیت چاپ کتاب حسین تشنه لب یادآور شد: چاپ کتاب حسین تشنه لب فرصت  خوبی برای نسل جوان است که با ظرفیت‌های آیینی و زیست بوم فرهنگی استان بوشهر آشنا شود.

وی خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف اجتماعی هنری ستاره مداحی کشور زنده یاد جهانبخش کُردی زاده باعث شد که به بررسی شخصیت های بزرگان مداحی  چون زنده یاد «شریفیان»، «اصلاح پذیر»، «باقرآرامی»، «سید علی مهیمنیان» ، علی دشتی  و مصطفی گراشی پرداخته است.

امید پارسایی فر با اشاره به سایر تلاش‌های حوزه هنری استان بوشهر برای معرفی جایگاه آواهای ممتاز آیینی استان افزود: در سال گذشته نیز به همت حوزه هنری  آوای نوحه های استان بوشهر در قالب پوئم سمفونی های درخشانی چون «ناصر» و «آب تشنه» توسط استاد محمد رضا علیقلی چهره سرشناس موسیقی ملی باز آفرینی شده است.

ارسال نظر