امید پارسایی فر،رییس حوزه هنری بوشهر:چراغ سینما بهمن بوشهر بار دیگر روشن می شود

امید پارسایی فر،رییس حوزه هنری بوشهر:چراغ سینما بهمن بوشهر بار دیگر روشن می شود
رئیس حوزه هنری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت سینما بهمن خاطرنشان کرد: پس از بازدید استاندار و معاون عمرانی استانداری از سینما، از شورای فنی سازمان مدیریت تقاضای تحقیق و اعتبار لازم جهت بازسازی سینما را داشته ایم که معاون عمرانی استاندار اعلام کردند سینما غیر قابل بازسازی می باشد و بر اساس صورتجلسه شورای فنی با انجام عملیات مقاوم سازی ساختمان فعلی مخالفت شد، به همین لحاظ باز گشایی سینما به تعویق افتاده و فعلا تعطیل شده است.
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۳
کد خبر :  ۱۶۱۲۵۸

امید پارسایی فر با بیان اینکه بررسی های انجام شده شورای فنی به صورت چشمی و محیطی بوده است و آزمایش های فنی موکول به تامین اعتبار و اجرا توسط اداره مسکن وشهرسازی شد اضافه کرد: ما در راستای تعطیلی سینما دو محل را یکی سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوشهر و دیگری در مجتمع فرهنگی آفتاب عالیشهر برای جایگزینی سینما بهمن بوشهر در نظر گرفته ایم که با توجه به مذاکراتی که با سرکار خانم رسولی مدیر محترم کانون و جناب مهندس تل اشکی مدیر شهر جدید عالیشهر به عمل آمده در حال رایزنی برای شروع به کار و تجهیز آن می باشیم.

وی اضافه کرد: بر اساس فناوری جدیدی که وجود دارد، فرسودگی ها قابل تعمیر است و بازسازی و تعمیر سینماهای حوزه در سایر استان ها این را ثابت کرده است و در این راستا سینما بهمن بوشهر با برنامه ریزی انجام شده توسط همکاران ما در سازمان سینمایی حوزه هنری مورد تعمیر قرار می گیرد و امید است در ۶ ماهه اول سالجاری با مشارکت استان در این خصوص، به جمع‌بندی برسیم و سینما تجهیز شود.
وی با بیان اینکه بوشهر تنها شهرستانی است که سینما دارد خاطرنشان کرد: عموم مردم با موضوع تخریب این بنای فرهنگی تاریخی موافق نیستند و ساخت مجدد آن اعتبار زیادی را طلب می کند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به اینکه سینما بهمن بوشهر سالها به شهرداری بوشهر عوارض بهای بلیط پرداخت کرده است اظهار داشت: از شهردار و شورای اسلامی شهر بوشهر و سایر مسئولین استانی خواستاریم با توجه به اینکه مدیریت شهری در سایر استانها از نوسازی و راه اندازی سینماها حمایت کردند در این خصوص نیزیاری کنند تا چراغ سینما بهمن بوشهر بار دیگر روشن شود.

این مقام مسئول یادآور شد: شهرداری و شورای بوشهر در حالی که سالیانه به آنها از محل این مکان فرهنگی و تاریخی به آن عوارض پرداخت شده است، حتی یک بار هم از ما سوال نکرده اند، چرا سینما بهمن بوشهر تعطیل است؟!

امید پارسایی با درخواست از مسئولین استانی مبنی بر به اینکه در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی صنایع استان دیده شود افزود: می توان ردیفی برای تعمیر سینما اختصاص و آن را احیا کرد و حتی با تصویب شورای شهر به دلیل عام المنفعه ردیف بودجه ای برای آن در شهرداری بوشهر در نظر گرفت.

پارسایی فر ضمن تشکر از پیگیری های مستمر استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در بازدید میدانی جناب آقای احمد محمدی‌زاده استاندار محترم بوشهر و جلسات مستمر به صورت جدی ایشان پیگیر بازسازی سینما هستند و حتی سرمایه گذار خصوصی نیز در این رابطه اعلام آمادگی کرده که با همکاری حوزه هنری کشورو امور سینمایی باید در رابطه با اجرایی شدن این مسیر تصمیم نهایی اتخاذ شود.

ارسال نظر