حضور جدی تر در عرصه فعالیت های هنری با نمایشگاه سلامی دوباره

حضور جدی تر در عرصه فعالیت های هنری با نمایشگاه سلامی دوباره
غزاله دنیوی گرافیست بوشهری که در تاریخ 7 آذرماه نمایشگاهی به نام «سلامی دوباره» در نگارخانه سوره برپا نموده است در اینجا به گفتگو با این هنرمند می‌پردازیم.
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر :  ۱۵۹۹۵۸

اهمیت محتوای گرافیکی چیست؟ رساندن مفهوم از طریق عناصر بصری است که بسیار عمیق و تأثیرگذار می‌باشد که می‌تواند مقصود و هدف طراح را به‌درستی به بیننده القا کند.

یک طرح جلد باید چه شاخصه‌هایی داشته باشد؟ یک طرح جلد خوب باید ضمن نشان دادن محتوای کتاب به بیننده ، ازنظر بصری زیبا و چشم‌نواز باشد و رنگ‌بندی در طرح جلد کتاب و همچنین استفاده از طرح مناسب می‌تواند به دیده شدن کتاب کمک شایانی کند.

در طراحی جلد کتاب معمولاً از عکس استفاده می‌کنید آیا دلیل خاصی دارد؟ استفاده از عکس یا تصویر مرتبط به موضوع کتاب به بیان مفهومی که نویسنده به دنبال آن بوده کمک می‌کند.

طراحی جلد را یک اثر هنری می‌بینید؟ صدالبته و به‌طورکلی سایر فعالیت‌های تجسمی نیز اثر هنری هستند.

چگونه به یک مفهوم برای یک لوگو دست پیدا می‌کنید؟ ابتدا یک تحقیق درباره‌ی موضوع مورد نظر انجام می‌دهم و با توجه به مفهومی که از آن درک می‌کنم شروع به کار می‌کنم.

اغلب از چه ابزارها و تکنیک‌هایی برای کار استفاده می‌کنید؟ طرح را به‌صورت دستی طراحی می‌کنم سپس از طریق کامپیوتر و نرم‌افزار فتوشاپ به اجرای آن می‌پردازم.

از موفقیت‌هایتان برایمان بگوید کدام از الگوها بیشتر دیده شد؟ در مدت فعالیت هنری‌ام با اکثر ارگان‌های استان مانند، استانداری، برنامه بودجه و آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها همکاری کرده‌ام، فکر می‌کنم از بین تمام‌کارهایی که انجام داده‌ام آرم دانشگاه خلیج‌فارس بیشتر دیده‌شده باشد.

شما با نمایشگاه سلامی دوباره بعد از سال‌ها دوری به میدان‌ها هنری برگشتید از اهدافتان برایمان بگویید؟

علاقه به هنر در وجود هنرمند نهفته است : من در تمام این سال‌ها که فعالیت هنری‌ام کم‌تر شده بود هیچ‌گاه به‌طور کامل از فضا و

محیط هنری دور نبودم ولی امیدوارم ازاین‌پس بتوانم بیشتر در این زمینه فعال باشم.

گفتنی است؛ نمایشگاه آثار غزاله دنیوی 27 اثر از طراحی لگو و جلد کتاب در تاریخ 7 الی 9 آذرماه به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزارشده است.

 

ارسال نظر