امید پارسایی فر؛ رییس حوزه هنری بوشهر

امید پارسایی فر؛ رییس حوزه هنری بوشهر
رئیس حوزه هنری استان در گفتگو با واحد خبر صداوسیمای مرکز بوشهر مطرح کرد: استان بوشهر نباید از نمایش آثار سینمای انقلاب اسلامی محروم شود
يکشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر :  ۱۵۹۲۵۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر – رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: در طرح جدید سینما بهمن افزایش سالن‌ها و ظرفیت آن و ارتقا با تکنولوژی‌های روز هدف‌گذاری شده است.
امید پارسایی فر در گفتگو با شبکه خبر صداوسیمای مرکز بوشهر اظهار کرد: از سال 96 پیگیری‌های حوزه هنری در جهت بهبود وضعیت سینما مرکز استان آغاز شد.
وی بیان کرد: در دولت قبل با هدف بهسازی و به‌روزرسانی سینما بهمن بوشهر اعتبار ملی به تصویب رسید که با وقوع شرایط کرونایی و تعطیلی سینما این بودجه از سبد حوزه فرهنگی این استان خارج شد.
پارسایی فر با بیان این مطلب که پس از حادثه متروپل در آبادان، با توجه به قدمت بالای آن با مکاتبه با مدیران ارشد در تهران و با یک تصمیم جمعی از تاریخ 16 تیرماه متوقف شد افزود:
از آن تاریخ به بعد مساله توسعه و تجهیز این سینما را در اولویت کار خود قرار داده و مکاتبات و پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام دادیم که منجر به بازدید استاندار از محوطه این سینما شد.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر با بیان این مطلب که با همراهی مسئولین ارشد استانی در پی طرح‌ریزی دقیق برای ادامه روند فعالیت این مجتمع مهم استانی هستیم افزود: استاندار، معاون عمرانی استاندار و رئیس سازمان برنامه و مدیریت استان یک هفته قبل از روز سینما، از سالن‌ها، تجهیزات و محوطه بازدید نمودند و در آخر جلسه مصوبات خوبی انجام گرفت که یک اقدام عاجل صورت بگیرد.
وی در رابطه با مصوبات بازدید استاندار از سینما خاطرنشان کرد: ساختمان سینما طی مدت 20 روز کارشناسی شود که آیا قابلیت توسعه و تجهیز دارد یا در صورت امکان این سینمای قدیمی به یک پردیس سینمایی تبدیل شود.
این مقام بیان کرد: در طرح جدید سینما بهمن افزایش سالن‌ها و ظرفیت آن و ارتقا با تکنولوژی‌ها روز هدف‌گذاری شده است.
پارسایی فر ادامه داد: سینما بهمن در دهه هشتاد یک بار بازسازی شد که از یک سالن سینما بهمن به سه سالن ارتقا پیدا کرد که در زمان حاضر با توجه به نیاز به نوسازی و تجهیز به وسایل مدرن تصویری و صوتی باید تکنولوژی آن بروز شود.
رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: اکنون با برآورد انجام شده با توجه به افزایش بهای پروژه‌های عمرانی و تجهیزات فنی سینمایی حدود ۰ ۳۰ میلیارد ریالاعتبار برای به‌روزرسانی سینما از حیث نوسازی ساختمان و تجهیزات نیاز است.
پارسایی فر با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی که بخش زیادی از آن در سینما تبلور پیداکرده است افزود: درست در زمانی که فیلم ارزشمند « هناس»، «موقعیت مهدی» در حال اکران مردمی بود فعالیت سینما متاسفانه متوقف شد که انشالله با همت تلاش جمعی همه مسئولین استان ارزشی ما از نمایش سینمای انقلاب اسلامی محروم نگردد.

ارسال نظر