علی بحرینی؛ چهره برتر هنر انقلاب 1400

علی بحرینی؛ چهره برتر هنر انقلاب 1400
سعی می‌کنم در آثار تجسمی شخصیت‌های اهل‌بیت «علیهم‌السلام» باورپذیر باشند
چهارشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
کد خبر :  ۱۵۸۹۱۶

علی بحرینی در گفتگو با برنامه زنده شبکه آموزش در رابطه با نحوه سبک‌های کارشده در مجموعه نقاشی مهر و ماه اظهار داشت: به دلیل لطافت و ظرفیت‌ها، روایتگری و پرهیز از جزییات در این تابلوها از سبک‌های رئال، مینیاتور، امپرسیونیسم استفاده نموده‌ام.
این نقاش در رابطه با موفق‌ترین تابلوها مجموعه بیان داشت: غربت حضرت زهرا (س) و شهادت حضرت زهرا (س) دو تابلوی است که در بازده زمانی ده‌ساله انجام دادم.
وی با اشاره به ابعاد تابلوها افزود: 20 تابلو در ابعاد 70 در 120 روایت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از تولد تا شهادت روایت می‌کند.
بحرینی در رابطه با نحوه روایت مجموعه رستاخیز یادآور شد: سعی می‌کنم در آثار تجسمی شخصیت‌های اهل‌بیت «علیهم‌السلام» باورپذیر باشند.
ایشان به ویژگی‌های تابلوهای مذهبی پرداخت و گفت: لباس‌ها، رنگ‌ها، شخصیت‌ها باید گویای مطلب باشند و در مجموعه رستاخیز هیچ چهره اولیاء و اشقیاء وجود ندارد.
علی بحرینی متولد شهر بردخون از توابع استان بوشهر، برگزاری نمایشگاه (عاشورایی) رستاخیز در نگارخانه ابوالفضل عالی حوزه هنری تهران سال ۱۳۹۹، برگزاری نمایشگاه (عاشورایی) رستاخیز در برازجان سال ۱۳۹۹، برگزاری نمایشگاه (عاشورایی) رستاخیز در بوشهر سال ۱۳۹۹، خلق اثر نقاشی در ورکشاپ گرامیداشت سردار حجازی. تهران. سال ۱۳۹۹، خلق اثر نقاشی در ورکشاپ سرو بلند انقلاب به یاد سردار سلیمانی در دانشگاه استاد فرشچیان تهران سال 1399، نقاشی دیواری با موضوع مقاومت به متراژ ۵۰۰ مترمربع دیوار منطقه دوم نیروی دریایی سپاه. بهمنی سال 1400، خلق اثر نقاشی در ورکشاپ ملی شهید نادر مهدوی_موزه رئیسعلی دلواری به سفارش روایت فتح سال 1400، خلق اثر نقاشی در ورکشاپ بیاد سردار سلیمانی در حرم رضوی مشهد سال 1400، خلق اثر نقاشی در مسجد وکیل شیراز به دعوت کنگره جهانی محمد ص پیامبر رحمت سال 1400، خلق اثر نقاشی سردار سلیمانی به سفارش جشنواره فجر و روایت فتح. تهران سال 1400، برپایی نمایشگاه در برای تولید آثار نقاشی دیواری با موضوع مقاومت به متراژ 500 متر و تولید نقاشی با موضوع شهدای شاخص در سطح ملی و استانی و چهره هنر انقلاب در سال 1400 در کارنامه هنری خود دارد.

ارسال نظر