سید حسین فدایی حسین: تولید تئاتر در بچه‌های مسجد متفاوت است

سید حسین فدایی حسین: تولید تئاتر در بچه‌های مسجد متفاوت است
سید حسین فدایی حسین مدرس نمایش در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر در رابطه باهدف برگزاری دوره تربیت مربی «تئاتر بچه‌های مسجد» در فارس افزود: بر احساس یک نیازسنجی که فعالیت تئاتر بچه‌های مسجد شکل‌گرفته، مساجدی که تمایل به تمرین و اجرای نمایش دارند با ظرفیت استان‌های فعال برگزار شد.
دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر :  ۱۵۸۱۲۱

این مدرس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت نمایش در مساجد چند سالی است که از طرف حوزه هنری تهران تشکیل‌شده و باید این فعالیت به شکل اصولی و مدیریت‌شده انجام بگیرد، تصمیم گرفته شد که به تربیت مربی «بچه‌های مسجد» بپردازیم.
این مدرس هدف از آموزش مربیان یادآور شد: مربیان که فعالیت بچه‌های مسجد در استان‌ها انجام می‌دهند باید یک آموزش‌های مقدماتی کسب کنند و با استفاده از آموزش‌ها بتوانند با افرادی که علاقه‌مند به فعالیت نمایش هستند به تولیدات خوبی دست پیدا کنند.
سید حسین فدای حسین در رابطه با سؤالی مبنی بر تمایز عنوان کارگردان با مربی در تئاتر مسجد عنوان کرد: وظیفه که کارگردان نمایش در قبال تئاتر دارد متنی را انتخاب و سپس بر اساس متن بازیگران خود را شناسایی و تئاتر را ادامه می‌دهند. ولی در تئاتر بچه‌های مسجد با افرادی روبرو هستیم که علاقه‌مند به رشته نمایش هستند و تجربه بازیگری ندارند، این گروه از افراد به یک مربی نیاز دارند که بتواند آن‌ها را پرورش بدهد.
وی یادآور شد: طبیعتاً نگاه و فعالیت یک کارگردان در تئاتر با مربی در مسجد تفاوت دارد و تولید اثر متفاوت خواهد بود، برای همین نیاز به مربی خیلی واجب‌تر و ضروری است.
شایان به ذکر است؛ دوره تربیت مربی «تئاتر بچه‌های مسجد» منطقه 5 کشور با حضور استان‌های بوشهر، فارس، یزد، کرمان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان به میزبانی شیراز برگزار که 10 نفر از فعالین تئاتر بچه‌های مسجد حوزه هنری استان بوشهر در این دوره حضور داشتند

ارسال نظر