کتاب شناختنامه امامان جمعه استان بوشهر رونمایی شد

کتاب شناختنامه امامان جمعه استان بوشهر رونمایی شد
کتاب «امامان جمعه بوشهر از گذشته تابه‌حال» ،نخستین کتاب از مجموعه« شناخت نامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر» توسط نماینده ولی فقیه در استان ، آیت الله صفایی و دکتر پورات معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ، درروز دوشنبه 23 خردادماه رونمایی شد.
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
کد خبر :  ۱۵۷۷۴۹

امید پارسایی فر رئیس حوزه هنری استان بوشهر با تشریح ویژگی های این کتاب عنوان کرد : بر اساس مستندات موجود، استان بوشهر یکی از با سابقه ترین استان ها در برپایی آیین نمازجمعه در کشور از سال ۱۱۷۳ هجری خورشیدی توسط شیخ حسن آل عصفور می باشد که در این کتاب با ذکر مستنداتی ارزشمند به تاریخ و ابعاد مختلف آن پرداخته شده است.
وی یادآور شد: کتاب «امامان جمعه بوشهر از گذشته تابه‌حال» توسط پژوهشگاه ادب، فرهنگ و تاریخ استان بوشهر و در130 صفحه‌ و پنج فصل ،علاوه بر تاریخ مدون نماز جمعه در استان ، تاریخچه ای دقیق از زندگینامه ، فعالیتها و اقدامات ۱۳ امام جمعه استان را مورد پژوهش قرار داده است .
دبیر مجموعه شناختنامه استان بوشهر با اشاره به این مجموعه افزود: مجموعه شناخت نامه هنر، فرهنگ و تمدن استان بوشهر مجموعه ای است که با تشکیل شورای علمی و در مجلدات مختلف، با موضوعات متنوع درباره پیشنیه هنری،فرهنگی و تمدن استان بوشهر توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر تهیه و در دست انتشار است .
پارسایی فر با اشاره به سایر موضوعات شناختنامه استان بوشهر افزود: به زودی سایر عناوین این مجموعه از جمله شناختنامه شهرستان های گناوه، دشتی و تنگستان و همچنین شناختنامه هنرهای تجسمی و خوشنویسی منتشر خواهد شد.
گفتنی است در این آیین رونمایی کتاب، آیت الله صفایی بوشهری ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، کتاب شناختنامه امامان جمعه بوشهررا اثری ارزشمند و بسیار مهم در سطح کشور معرفی و اقدامات حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر را در جهت پژوهش و انتشار این اثر مورد تقدیر و تشکر قرار داد.

 

ارسال نظر