تقدیر آیت الله صفایی از حوزه هنری استان:پژوهش کتاب " امامان جمعه بوشهر از گذشته به حال " در ایران انجام‌نشده و بی‌نظیر است

تقدیر آیت الله صفایی از حوزه هنری استان:پژوهش کتاب
کتاب «امامان جمعه بوشهر» در شورای فرهنگی عمومی استان رونمایی شد
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
کد خبر :  ۱۵۷۷۴۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی از کتاب امامان جمعه بوشهر از گذشته تابه‌حال در روز دوشنبه 23 خردادماه رونمایی شد.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در این آیین با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در استان از جایگاه بالایی برخوردار است اظهار داشت: "کتاب امامان جمعه بوشهر از گذشته تابه‌حال " از مجموعه شناخت نامه فرهنگ و تمدن استان بوشهر به چاپ رسیده بی‌نظیر و در ایران این پژوهش انجام‌نشده است.
صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: هویت استان در ادوار مختلف تاریخی نشان از جایگاه بالا هویت فرهنگی و اجتماعی مردمان این استان است و کتاب فوق به‌ عنوان نخستین تحقیق مستقل درباره تاریخچه نماز جمعه بوشهر به نگارش درآمده است..
وی به سابقه نماز جمعه در شهر بوشهر یادآور شد: پیشینه برگزاری نماز جمعه با هجرت خاندان آل عصفور از بحرین به این دیار کهن فرهنگی و با تمدن شروعی مستمر یافت.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های فرهنگی ویژه خانواده، جوانان و نوجوانان افزود: دشمن فرهنگ خانواده و جوانان را هدف قرار داده که توجه به هویت فرهنگی این اقشار از ضروریات است و از حوزه هنری استان بوشهر بابت چاپ این اثر کمال تشکر داریم.
گفتنی است؛ در این کتاب به زندگی‌نامه و نقش ائمه جماعات شهر بوشهر، بر پایه اسناد و منابع دقیق پرداخته‌شده است.
این کتاب از مجموعه شناخت نامه «هنر فرهنگ و تمدن استان بوشهر»، با همکاری پژوهشگاه ادب، فرهنگ و تاریخ استان بوشهر در هزار جلد منتشرشده است.

 

ارسال نظر