نشست نقد و بررسی کتاب «کوچک‌تر از ام یک» برگزار شد

نشست نقد و بررسی کتاب «کوچک‌تر از ام یک» برگزار شد
نشست نقد و بررسی کتاب «کوچک‌تر از ام یک» با حضور نویسندگان و جوانان علاقه‌مند به حوزه کتاب دفاع مقدس در کتابخانه عمومی خلیج‌فارس برگزار شد.
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر :  ۱۵۷۳۰۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر؛ مراسم نقد و بررسی کتاب «کوچک‌تر از ام یک» با حضور منوچهر بایندری، «نویسنده» کتاب، عباس حیدری، «شخصیت اصلی روایت»، مختار فیاض «منتقد» و با مشارکت حوزه هنری استان بوشهر، کتابخانه عمومی خلیج‌فارس بوشهر، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با حضور نویسندگان و جوانان علاقه‌مند به حوزه کتاب دفاع مقدس ظهر روز چهارشنبه در سالن کنفرانس کتابخانه عمومی خلیج‌فارس برگزار شد.
دکتر فیاض منتقد کتاب از بعد فرمالیستی کتاب «کوچک تر از ام یک» بررسی و از نثر و نگاه شاعرانه نویسنده سخن و خاطرنشان کرد: کوچک‌تر از ام یک علیرغم حجم اندک، ازلحاظ عاطفی و همچنین فصل‌بندی مناسب، مخاطب را راضی نگاه می‌دارد.
در ادامه منوچهر بایندری نویسنده کتاب کوچک‌تر از ام یک در رابطه با روند نوشتن این اثر گفت: با پیشنهاد کارشناسان انتشارات سوره مهر «حوزه هنری»، فصل‌ها به‌صورت داستان‌های به‌هم‌پیوسته نوشته شد تا با پیش رفتن، از جذابیت خاطرات کاسته نشود و به‌این‌ترتیب حس تعلیق تا انتها برقرار بماند. وی واقع‌گرایی یا واقع نویسی را زیربنای خاطره‌نویسی خود ذکر کرد و گفت به‌جای اغراق و غلو، سعی شد همان عباس کوچکی تصویر شود که در روستا زندگی می‌کرد و با قلبی پاک و سری پر از سودای وطن‌پرستی و ماجراجویی پا به عرصه جنگ گذاشت.
وی همچنین ادامه داد که واقع‌گرایی را به‌جای شعار گویی برگزیدم تا کتابی با ماجراهای طبیعی را تقدیم خوانندگان نمایم.
بایندری درباره پیام محوری کتاب که همان روحیه «عباس» شخصیت اثر بوده، سخن گفت و افزود: هدف من از نوشتن کتاب مزبور، نه ستایش جنگ، بلکه ستایش کسانی بوده که علیرغم سن پایین، با شجاعت قدم پیش گذاشته‌اند و رنج‌های جنگ را برای رسیدن به نقطه صلح بر خود هموارساخته‌اند.
گفتنی است «کوچک‌تر از ام یک» حاصل روایت رشادت‌های یکی از رزمندگانی است که در نوجوانی و در ۱۱ سالگی با زحمت و تلاش بسیار و ترفندهای مختلف، داوطلبانه خود را به جبهه‌ها می‌رساند.
این کتاب که به‌تازگی توسط انتشارات«سوره مهر» و به همت حوزه هنری استان بوشهر به چاپ رسیده است،و ازنظر نگاهی که یک نوجوان به زادگاهش، طبیعت، آئین‌ها و رسوم این دیار از جنوب کشور دارد به قلم هنرمندانه و شیوایی روایت شده که موجب گیرایی و ماندگاری این اثر شده است.

ارسال نظر