«طالب‌زاده» باتربیت جوانان هنرمند توانست نقش ماندگاری در عرصه بین‌المللی جبهه مقاومت داشته باشد

«طالب‌زاده» باتربیت جوانان هنرمند توانست نقش ماندگاری در عرصه بین‌المللی جبهه مقاومت داشته باشد
رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: نادر طالب‌زاده هنرمندی انقلابی و هدف اصلی وی مقاومت در برابر استکبار، سلطه رسانه‌ای و فکری غرب بود.
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸
کد خبر :  ۱۵۷۱۵۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر در بزرگداشت زنده یاد طالب زاده در رابطه با توصیف ابعاد شخصیتی ایشان خاطرنشان کرد: زنده‌یاد طالب‌زاده با دانش وسیع رسانه‌ای که داشت توانست باتربیت گروهی از جوانان بااستعداد به تولیدات هنری در عرصه جبهه مقاومت بپردازد که این مجاهدت باعث شد نقش ماندگاری در عرصه بین‌المللی جبهه مقاومت داشته باشد.

امید پارسایی فر با اشاره به اینکه جای استاد طالب زاده به این زودی در عرصه رسانه پر نخواهد شد افزود : شک ندارم جوانانی که با برنامه های فاخری مانند «راز»، «عصر »در کلاس های شفاهی ایشان بطور مستقیم و غیر مستقیم شرکت داشتند بزودی انشالله می توانند این نقشی که ایشان از خودش به درستی و روشنی در برابر جبهه سلطه و جبهه استکبار را تبیین کرد ، ایفا کنند .وی در رابطه با آگاهی بخشی در جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: ماحصل این تلاش‌ها و دغدغه مندی ها بصیرت و اخلاق آن زنده‌یاد منجر به راه اندازی «شبکه المنار» در لبنان «شبکه افق» و «جشنواره عمار» در ایران بود.
این مقام یادآور شد: هدف از راه‌اندازی این شبکه‌ها مقاومت در برابر استکبار و سلطه رسانه غرب بود که با هوشیاری و توانمندی نیروهای بومی و مذهبی و با امکانات کم توانست تأثیر بسزایی در عرصه بین‌المللی داشته باشد.

این مقام یادآور شد ؛ طالب زاده ، نشان داد که با امکانات کم می توان اقداماتی کرد که بتواند چهره واقعی استکبار را شفاف سازی و مسیر را برای تمدن اسلامی هموار کند.
وی با اشاره به نقش ایشان در اتفاقات بعد از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: طالب‌زاده بعد از شهادت سردار سلیمانی، سلسله برنامه‌ها و گفتگوهای ارزشمندی درباره حضور مدافعین حرم و جبهه مقاومت تولید کرد که شروع این برنامه در اولین روز شهادت حاج قاسم در 13 دی‌ماه توانست ابعاد شخصیتی این بزرگوار را به‌خوبی در جامعه تبیین نمایید.
پارسایی فر یادآور شد: ایشان با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و پرانگیزه در کنار شهید آوینی سید اهل‌قلم با ساخت مستند توانست هنر متعهد انقلاب را به نسل جوان انتقال دهد.

پارسایی فر یادآور شد: هفته هنر انقلاب هم‌زمان با شهادت مرتضی آوینی در 20 فروردین‌ماه نام‌گذاری و تا 27 فروردین‌ماه ادامه داشت که با فوت نادر طالب‌زاده یار دیرینه شهید اهل‌قلم، برنامه هنر انقلاب تا ده اردیبهشت می‌تواند ادامه داشته باشد.
گفتنی است؛ نادر طالب‌زاده مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما متولد ۱۳۳۲ در تهران نهم اردیبهشت در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ درصداوسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.
از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.
طالب‌زاده که در لیست شخصیت‌های تحریم شده از سوی آمریکا قرار دارد در جنگ بوسنی نیز شرکت داشته‌ است.

ارسال نظر