قبور مطهر شهدای شهر بوشهر و قطعه هنرمندان غبارروبی شد

قبور مطهر شهدای شهر بوشهر و قطعه هنرمندان غبارروبی شد
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، قبور مطهر شهدا شهر بوشهر و قطعه هنرمندان غبارروبی و عطرافشانی شد
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کد خبر :  ۱۵۶۷۶۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا شهر بوشهر و هنرمندان برگزار شد.
شایان به ذکر است در این برنامه که با استقبال مردمی همراه بود، اجرای نمایش محیطی «سرمستان دیر» به کارگردانی کاظم ارجمندنیا، برگزاری نمایشگاه محیطی تجسمی، اجرای قطعه موسیقی توسط «امین فرامرزی» و شعرخوانی «محمدابراهیمی» با مجری‌گری آرش شبانکاره برگزار اجرا شد.

 

در این مراسم دو هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر «حشمت‌الله غضنفر» و «احمد قربانی» نقش هنرمند در جهاد تبیین در شرایط کنونی را بسیار مهم دانستند.
حشمت‌الله غضنفر با اشاره به اینکه در فعالیت‌های انقلاب حضور و در دوران دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل جنگیده است یادآور شد: پرداختن به بحث هنر مقاومت یک امر ضروری است.

 

در ادامه احمد قربانی دیگر پیشکسوت عرصه تئاتر یادآور شد: همه ما وظیفه‌داریم که رشادت‌های شهیدان بزرگ همچون شهید حاج قاسم سلیمانی که جانشان را برای این مردم دادند و گفتند: «من اجازه نمی‌دهم آب دل ملت ایران تکان بخورد» را به زبان هنر منعکس کنیم.
قربانی افزود: پرداختن به موضوعات «انقلاب، دفاع مقدس، شهدای حرم» وظیفه همه هنرمندان متعهد است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای نمایش «سرمستان دیر» در گلزار شهدا خاطرنشان کرد: این نمایش که در مورد اولین زن انقلاب در شهر دیر است که توسط کاظم ارجمندنیا کارگردانی شد بسیار حائز اهمیت است.

 


گفتنی است این مراسم روز پنج‌شنبه 25 فروردین‌ماه ساعت 18 با حضور هنرمندان و شاعران استان در گلزار شهر بوشهر و قطعه هنرمندان برگزار شد.

ارسال نظر