نقش هنر مقاومت و آزادی هنر از اسارت جهانی استکباری ضروری است

نقش هنر مقاومت و آزادی هنر از اسارت جهانی استکباری ضروری است
استان بوشهر با توجه به جغرافیای منحصربه‌فرد، هنرمندان تأثیرگذاری نیز دارد
پنجشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹
کد خبر :  ۱۵۶۷۰۱

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر؛ نماینده ولی‌فقیه و نماز جمعه بوشهر روز چهارشنبه در دیدار با هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب خاطرنشان کرد: هنر در استان بوشهر با توجه به جغرافیای منحصربه‌فرد، هنرمندان تأثیرگذاری نیز دارد که نگاه هنرمندان این استان باید به تمدن‌آفرینی هنری در سطح ملی و بین‌المللی باشد.
غلامعلی صفایی بوشهری بیان کرد: در این زمینه باید در استان بوشهر به تدوین اسناد بالادستی 50 سال آینده توجه شود و تکریم و تعظیم هنرمند به‌صورت دقیق اولویت قرار گیرد.
صفایی بوشهری اظهار کرد: هنریک مقوله آسمانی و از زیباترین ذخایر الهی است که خدا در نهاد انسان قرار داده است و بالا تأثیر بر جامعه مخاطب و طریق نجات و کمال انسانی است.
وی خاطرنشان کرد: در هرزمانی که در حوزه هنر مورد بی‌مهری قرار گرفت و یا پایگاهی نداشت دچار افت تمدنی شده است.
امام‌جمعه بوشهر با اشاره به حضور شایسته دستگاه‌های همچون حوزه هنری، صداوسیما، بسیج هنرمندان و بسیج رسانه در جامعه افزود: باید نقش مسئولان در این راستا به‌خوبی مشخص و بتوانیم توانمندی هنر را به‌عنوان گنج کشف و توسعه دهیم.
وی با اشاره به نقش هنر و هنرمند استراتژیک دانست و خاطرنشان کرد: جهان استکبار به دنبال اسارت هنر برای استفاده و سلطه بر جامعه انسانی است که اینجا نقش هنر مقاومت و آزادی هنر از اسارت جهانی استکباری ضروری است
نماینده ولی‌فقیه استان و امام‌جمعه بوشهر در راستای حمایت مؤثر از هنر و هنرمندان استان بوشهر افزود: صندوق موردنیاز این حوزه باید راه‌اندازی شود که در تحقق این طرح نخستین نفر پیشگام خواهم بود.
صفایی بوشهری با اشاره به آرشیو هنری بیان کرد: استان بوشهر نیاز به آرشیو هنری قوی دارد زیرا در نبود آرشیو بسیاری از محصولات هنرمندان در حال از بین رفتن است.
در پایان طراحی سیا ه قلم شهید اهل‌قلم سید مرتضی آوینی که توسط هنرمند «حسین کارگر» به‌صورت زنده اجرا نموده بود به نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر تقدیم نمود.

ارسال نظر