برگزاری کارگاه شناخت تکنیک‌های خوشنویسان مطرح دوران صفویه

برگزاری کارگاه شناخت تکنیک‌های خوشنویسان مطرح دوران صفویه
کارگاه شناخت تکنیک‌های خوشنویسی مطرح دوران صفویه و مبانی زیباشناسی در شیوه میرعماد با استادی «قاسم احسنت» در نگارخانه سوره برگزار شد که مورد استقبال هنرمندان و عموم مردم قرار گرفت
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر :  ۱۵۵۸۱۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر؛ استاد قاسم احسنت در جهت آشنایی و آموزش هنرجویان و علاقه‌مندان این رشته همچون آشنایی با زیباشناسی در شیوه میرعماد و مقدس بودن هنر خوشنویسی مباحثی مطرح نمود.
احسنت در رابطه با نظیر نویسی خط میرعماد حسنی قزوینی خاطرنشان کرد: تعادل، فضاسازی، جاسازی، نسبت ضعف به قوت، طول سطر در نظیره نویسی نیز متفاوت است و نمی‌توان مانند خط میرعماد را مجدد بیافرینیم.
وی در رابطه با دشواری‌های خلق آثار میرعماد یادآور شد: در آثار میرعماد بخصوص سوره حمد، ارتباط بصری، فضاسازی شاخصه خاصی وجود دارد.
این استاد خوشنویس اضافه کرد: قدرت خلق آثار این خوشنویس ایرانی پرآوازه به حدی است که خیلی از خوشنویسان تلاش نموده‌اند که آثار را تقلید نمایند ولی در جاسازی کلمات ... موفق نبوده‌اند.
استاد احسنت یادآور شد: پس از گذشت حدود 400 سال که از دوره صفویه و خط نستعلیق میرعماد می‌گذرد همواره جزو مباحث اصلی دوره‌های آموزشی می‌باشد که نشان می‌دهد میرعماد آگاهانه و با علم به خلق اثر پرداخته است.
وی در رابطه با فضای معنویت در هنر خوشنویسی یادآور شد: هنر خوشنویسی تنها یک مهارت نیست بلکه یک کار اعتقادی است که هنرمند را به درجه کمال می‌رسد.
گفتنی است هم‌زمان با برپایی نمایشگاه خوشنویسی «سخن آشنا» در نگارخانه سوره کارگاه خوشنویسی «شناخت تکنیک‌های خوشنویسان مطرح دوران صفویه»توسط استاد قاسم احسنت برگزار، که با استقبال علاقه‌مندان روبرو شد.

 

ارسال نظر