عصر شعر «نوبت بهار »در بوشهر برگزار شد

عصر شعر «نوبت بهار »در بوشهر برگزار شد
اولین نشست ادبی نوبت بهار از طرف کارگاه شعر آهنگ دیگر حوزه هنری و کانون ادبی دانشگاه خلیج فارس ، در سالن فردوسی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد
شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر :  ۱۵۵۵۵۰

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر ، در این نشست که با حضور تعدادی از شاعران آیینی، دانشجویان و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس همراه بود، نخست دبیر نشست با تبریک به معرفی شعر انقلاب پرداخت و گفت: شعر انقلاب شعری است که متن کلماتش مردم‌اند و بر سنگفرش خیابان آزادی گُل داده‌ است.

غلامرضا ابراهیمی افزود: شعر انقلاب، شعر آدم تا خاتم است که لحظه‌هایش دم به دم نو می‌شوند و جهان بیداری‌اش را وامدار این حرکت جاری بر مسیر خروشان رود است.

مدرس کارگاه شعر آهنگ دیگر حوزه هنری اضافه کرد: اگر به باغستان سبز و ماندگار شعر انقلاب نگاه کنیم، سه درخت تناورامام ، شهدا و مردم حماسه‌ساز از درختان بلند و سربه فلک‌کشیده این باغ‌‌ هستند.

دبیر نشست ادبی نوبهار خاطرنشان کرد: دعوت به بیداری و غفلت‌ستیزی، بازگشت به خویشتن، تجلی حماسه و عرفان و نگاه انفسی و آفاقی از جمله مولفه‌های برجسته‌ی شعر انقلاب است که همواره سبب جوش و خروش این رودخانه عظیم شده است.
وی اضافه کرد: استان بوشهر در عرصه شعر انقلاب و پایداری با ظهور و بروز شاعران برجسته‌ای چون مرحوم خلیل عمرانی و زنده‌یاد تیمور ترنج و ده‌ها شاعر پیشکسوت و جوان همواره در سطح کشور خوش درخشیده و نویدبخش ستارگانی در راه است‌.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خلیج فارس نیز با تبریک دهه شکوهمند فجر اسلامی گفت: دهه فجر یادآور به ثمر رسیدن مجاهدت‌ها، رشادت ها و مشت‌های گره‌ کرده‌ای است که رهاورد صبح روشن پیروزی بود.

دکتر سید موسی گلستانه افزود: ماه بهمن، تداعی عطر سبز آزادی است، که حیات‌بخش جان‌های خسته و نویدبخش فردای پر امید رهایی است.
ایشان با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست ادبی خاطرنشان کرد: عصر ادبی نوبت بهار، گامی مفید و پربار جهت کشف و پرورش استعدادهای ادبی است؛ که بنده از دبیر کانون ادبی دانشگاه دانیال زارع و دانشجویان محترم و نیز از مدرس کارگاه شعر حوزه هنری استان جناب غلامرضا ابراهیمی در راستای برگزاری باشکوه این نشست ادبی ، مراتب قدردانی خود را اعلام می‌دارم.

گلستانه اضافه کرد: ما شاعران ممتاز و برجسته‌ای در سطح استان در عرصه‌ شعر انقلاب و آیینی و حماسی داریم، امید است دانشجویان عزیز از این سلسله کارگاه‌ها و نشست‌های ارزشمند و گران‌بها حداکثر استفاده و بهره‌ را ببرند.

در این محفل ادبی، دانیال زارع( دبیر کانون ادبی دانشگاه خلیج فارس)، فاطمه میرزایی مازیار اسدی ، باقر مزارعی بوالخیری، حدیث زنگنه و خلیل آزمون ،محمد مرادی، زهرا تعجب ، محمد ابراهیمی و محمد امینی آخرین سروده‌های دلنشین خود را قرائت کردند.

لازم به ذکر اینکه در پایان کارگاه لوح یادبود ، شاخه گل و هدایای فرهنگی به شاعران و حاضران در محفل تقدیم شد.

این مراسم همزمان از طریق پخش زنده(=لایو) در اختیار شاعران و ادب‌دوستان در استان و سراسر کشور قرار گرفت.

ارسال نظر