استان بوشهر از ایده های بکر و ناب بومی برخوردار است

استان بوشهر از ایده های بکر و ناب بومی برخوردار است
به بهانه راه‌یابی محمد فخرایی در دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌ها
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر :  ۱۵۴۹۵۳

محمد فخرایی در گفتگو با روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر در رابطه با طرح راه‌یافته خود به جشنواره گلدسته‌ها خاطرنشان کرد: نمایشنامه لباس عزایی برای خانم معلم روایتگر مخالفت خان با درس خواندن دختران دریکی از روستاهای جنوب است، این مخالفت تا جایی پیش می‌رود که شاهد اخراج خانم معلم از مدرسه می‌باشیم.
وی در رابطه با پرداختن به اقلیم جنوب به‌خصوص استان بوشهر یادآور شد: این استان پر از ایده‌های بکر و ناب بومی است، من همیشه سعی کرده‌ام برای تولید آثارم از خودمان و محیط پیرامون وام بگیرم، از ایده‌هایی که در جامعه امروز و دیروز وجود دارد استفاده کنم و این‌گونه به مسائل اجتماعی و سیاسی بپردازم.
فخرایی در رابطه با سؤالی مبنی بر دغدغه پرداختن به اقلیم جنوب چقدر در شما نهادینه است افزود: همین‌طور که گفتم معتقدم این خطه پراز قصه‌های ناگفته است و من به‌عنوان فرزند این دیار وظیفه دانستم به گوش ایرانیان برسانم.
تلاش کردم، خلاقیت، ایده و طرح‌هایم را بامطالعه و تحقیق به نمایشنامه‌ای قابل دفاع برسانم همان‌گونه که بومی نوشته‌هایم در جشنواره‌های «ملی آئینی سنتی»، «رودو گیلان»، « اردبیل »و... حائز رتبه برتر شدند.
فخرایی در رابطه با یکی از آسیب‌های جدی نویسندگان یادآور شد: شاید عمده مشکل نویسندگان ما این است که طرح و نمایشنامه‌هایشان با اساتید و مسئولین درمیان نمی‌گذارند تا از راهنمایی و حمایت آن‌ها برخوردار شوند.
این نویسنده در پایان افزود: پیشنهاد بنده این است که با توجه به ظرفیت بومی استان یک پروژه مختص این مهم کلید خورده شود تا سطح تولیدات فاخر را بتوان بالا برد.
گفتنی است جشنواره گلدسته‌ها در راستای پویا نگه‌داشتن جریان مردمی تئاتر بچه‌های مسجد و ارتقای کیفی نمایشنامه‌های ویژه‌ اجرا در مساجد حوزه هنری انقلاب اسلامی با مشارکت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور (فهما) برگزار می‌شود.

ارسال نظر