روایت قهرمان در روستای احمدی

روایت قهرمان در روستای احمدی
دومین مجلس کاروان فرهنگی و هنری «روایت قهرمان » در روستای احمدی
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر :  ۱۵۴۸۶۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، برای اولین بار در حومه بوشهر کاروان فرهنگی و هنری روایت قهرمان در «روستای احمدی» و یادگار چهار شهید والامقام (شهید درختیان، شهید شوشتری، شهید حاج بهرام بختیاری، شهید زالی) به مناسبت دومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با اهداف اشاعه فرهنگ شهادت و بازتاب زندگی شهدای ملی و استانی برای اقشار مختلف مردم عصر روز پنج‌شنبه 16 دی‌ماه اجرا و با استقبال مردمی برگزار شد.

به همت کارکنان حوزه هنری در دومین برنامه فرهنگی و هنری «روایت قهرمان» و با قرائت چند از آیات قرآن مجید و با حضور فرماندار و معاون سیاسی امنیتی شهر بوشهر، رئیس و اعضای شورای روستای احمدی و حضور رئیس حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.
در آیین نخستین این رویداد توسط یک جوان تنگسیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به خانواده شهید درختیان از شهدای انقلاب اسلامی سپرده و لباس رزم به نوجوان بسیجی پوشانده شد.
در ادامه جعفری از مداحان روستای احمدی به رثای حضرت فاطمه زهرا(س)پرداخت و پس‌ازآن نمایش «سرباز حرم» به نویسندگی و کارگردانی احمد قربانی و بازیگری فرانک بلور زاده، و شروه خوانی علی ستوده در رابطه با نقش و جایگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه حق علیه باطل و تأثیر آن بر نظم و امنیت کشور در عرصه بین‌الملل اجرا شد.
در بخش دیگری از این مراسم فرماندار بوشهر ضمن تشکر از بازیگران و عوامل اجرایی نمایش «سرباز حرم» خاطرنشان کرد: این نمایش توانست با زبان هنر تلاش‌ها و زحمات شهدا و مدافع حرم به‌ویژه «سردار دل‌ها» را بازگو کند.
صالح رحیمی در رابطه با تلاش‌ها و دسیسه‌های دشمن برای ناامید کردن مردم ایران یادآور شد: تلاش دشمن همواره برای ناامیدی کردن مردم از نظام و هدف گرفتن فرهنگ و نشانه گرفتن سفره مردم است.
وی تصریح نمود: این‌گونه نمایش‌ها در رابطه با دشمن‌شناسی و نقش قهرمانان در دفاع از ناموس مان بسیار ارزشمند است.
این مقام در پایان با ذکر اشاره به توانمندی بسیار قوی جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی دانست خاطرنشان کرد: در عرصه تصمیم‌گیری نظام بین‌الملل بدون حضور ایران ناتوان است.

در بخش دیگری از این مراسم کامران چشم آلوس هم‌رزم شهید حاج قاسم سلیمانی به شاخصه‌های معرفتی و انسانی «سردار دل‌ها» در جنگ‌های متعدد پرداخت.
وی اظهار داشت: سردار دل ها بیش از چهل سال فرمانده محور مقاومت در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، لبنان... بود و به مجاهدت پرداخت تا توسط استکبار و داعش تعریف جدیدی از دین اسلام نشود.
وی به یک جمله کلیدی و تأثیرگذار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: مالک اشتر رهبری همیشه با این جمله «ما مرد میدانیم و می‌گویم بیا» روحیه بالایی به نیروهای جبهه مقاومت می‌داد و این رمز پیروزی بود.
بر اساس این گزارش دو کتاب «دلداده» زندگی و خاطره شهید ماهینی از تولیدات واحد ادبیات پایداری حوزه هنری استان بوشهر و کتاب «سلیمانی عزیز» وصیت‌نامه سردار دل‌ها توسط مجری توانمند مسعود فیروزی معرفی و خواننده جوان انقلابی امین فرامرزی به اجرای برنامه پرداخت.
گفتنی است در ابتدای مراسم نیز هنرمندان نقاش از شهر آبپخش فرزانه حاجب، ایلیانا اسماعیلی، فاطمه فیروزی و فاطمه فیروزی به‌صورت زنده به کشیدن تابلو با موضوعات مذهبی پرداخته و نمایشگاه محیطی آثار تجسمی و راه‌اندازی موکب موردتوجه عموم مردم قرار گرفت.

 

ارسال نظر