گفتگو با فرانک بلورزاده هنرمند هنرهای نمایشی

گفتگو با فرانک بلورزاده هنرمند هنرهای نمایشی
وظیفه تئاتر بچه‌های مسجد ، تشویق و ترغیب جوانان به موضوع های دینی و اخلاقی است
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر :  ۱۳۹۱۴۷

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر؛ بانوی هنرمند پیشکسوت تعزیه استان ،فرانک بلورزاده ضمن اشاره به روایت نمایش محیطی دیداری درلیله القدر افزود: پسری هرسال نذر داشته که در شب‌های قدر تعزیه اجرا کند که با توجه به مأموریت به خارج از کشور، پدر و مادر ایشان به نیابتش تعزیه را اجرا و به‌صورت فنّاوری جدید (لایو) این اجرا را می بیند.

وی با اشاره به اینکه در نمایش دیداری در لیله القدر چهار نقش پرداخته بود یادآور شد؛ نقش «حضرت ام الکلثوم»، «مادر»، «قطام»، «راوی» در این نمایش اجرا نمودم که باید با تغییر یک «سر دوش» یا «عبا» شخصیت تغییر و حس متفاوتی داشته باشم که احتیاج به مهارت و تمرین بود.

بلورزاده ادامه داد: امیدوارم در تغییر شخصیت‌ها، این تأثیر به‌موقع در دل مردم ایجاد کرده باشم.

این هنرمند تئاتر با توجه به حضور تماشاگران نوجوان و جوانان بیان داشت: وظیفه تئاتر بچه‌های مسجد این است که نوجوانان و جوانان به موضوع‌های دینی و اخلاقی تشویق و ترغیب نماید.

وی بیان داشت: دیدن نمایش‌های مذهبی در این سن ، مسیری روشنی می‌تواند باشد که باشخصیت مولایمان امام علی (ع) آشنا شده و در آینده شخصیت وارسته‌ای در جامعه حضورداشته باشند.

این هنرمند تعزیه ادامه داد: در حال حاضر سه شب در بوشهر آستان مقدس امامزاده عبدالمهیمن و ستاد عتبات عالیات استان بوشهر و برازجان، صحن مسجد امام علی (ع) اجرا شد.

فرانک بلورزاده در رابطه با اجرای چهارم این نمایش یادآور شد: روز چهارشنبه 22 اردیبهشت ساعت 9 ونیم مسجدالنبی پایگاه دریایی، این گروه نمایشی اجرا خواهند پرداخت.

فرانک بلورزاده از ابتدای دهه نود با نقش حضرت زینب با کانون تعزیه نظر آقا شهرستان «دشتستان» پا به میدان تعزیه گذاشت و در نمایش‌های «یوسف » ، «بی‌نوایان » ،« خورشید در مرداب »  « ناکو » و...به ایفای نقش پرداخته است.

وی در عرصه بازیگری نمایش حائز مقام‌های متعدد کشوری و استانی شده است.

ارسال نظر