رونمایی از دو اثر جدید نقاشی در گلزار شهدای بوشهر

رونمایی از دو اثر جدید نقاشی در گلزار شهدای بوشهر
آیین رونمایی از تابلوهای نقاشی آثار غلامرضا احمدزاده با حضور امید پارسایی فر، رییس حوزه هنری استان بوشهر و جمعی از هنرمندان و پژوهشگران در گلزار شهدای شهر بوشهر برگزار شد.
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
کد خبر :  ۱۳۷۰۹۲

در این آیین از دو اثر غلامرضا احمدزاده نقاش پیشکسوت استان بوشهر، با موضوع تمثال بنیان‌گذار جمهور اسلامی ایران امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رونمایی شد. این اثر که با تکنیک اکرولیک کارشده است در ابعاد یک متر در هشتاد سانت بر روی بوم طراحی‌شده است.

 

 

غلامرضا احمدزاده در حاشیه این مراسم در رابطه با شیوه اجرا اظهار داشت:

 

وی یادآور شد: هنرمندان در سبک‌های گوناگون یا از پرتره خود یا دیگران نقاشی کرده‌اند آن‌گونه که همه نقاشی‌هایشان را تحت تأثیر آن سبک و سیاق به انجام می‌رسانیده‌اند.

این نقاش در ادامه خاطرنشان کرد: غالب چهره‌نگاری‌ها به شیوه رئال انجام می‌شود تا مخاطب به‌راحتی بتواند با آن تصویر ارتباط برقرار کند؛ و مهم‌تر از آن شخصیت‌های ملی و مذهبی از این قاعده مستثنی نیستند و التزام بر آن است که به صورتی اجرا شوند که خدشه‌ای به آ ن شخصیت‌های مهم وارد نشود.

وی در رابطه بااهمیت هنرمندان به موضوعات ملی و مذهبی یادآور شد:

در این راستا هنرمندان مقید به اصول و ضوابط می طلبد با پرداختن به موضوعات ملی و مذهبی و اعتقادی جامعه دست به خلق آثاری سازنده و ماندگار بزنند، آثاری که ارتباط مردم را با آن اصول تقویت کند و در حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های حاکم بر جامعه گام‌های مؤثرتری بردارد.

 ایشان در پایان از افتخارات هنری خود افزود: این‌جانب، سی سال آفرینش آثاری ملی و مذهبی و ارزشی ازجمله مقام فاخر شهدا و مقام والای امامت و ولایت بوده است و به این کار افتخار می‌کنم.

در ادامه این رویداد،سید ابوالحسن حسینی ، پژوهشگر هم استانی در رابطه با عشق قلبی هنرمندان خاطرنشان کرد : در این آثارشاهد علاقه مندی  ، جوشش و عشق قلبی هنرمندان در قالب تصویر از بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی ایران هستیم . بدون شک هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست.

در ادامه حشمت غضنفر از بازیگران عرصه نمایش یادآور شد : در ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی به منظور زیارت آرمستان شهدای گلگون کفن انقلاب و دفاع مقدس و رونمایی از تمثال مبارک رهبر کبیرانقلاب (ره) و مقام معظم رهبری قدم به آستانه ی ابدی رزمندگان و ایثارگران با برنامه ریزی حوزه هنری استان بوشهر  گذاشتیم .

ایشان یادآور شد : در فضای معنوی و عرفانی بار دیگر خاطره آن عزیزان و خیل شهدا زنده شد.

وی در پایان افزود : آن عزیزان که جان در طبق اخلاص برای امنیت و آسایش ما بازماندگان گذاشتند و امروز همه ما در سایه آن همه ایثار در امنیت و آسایش به سر می بریم. 

ارسال نظر