باید فلسفه پهلوانی را در کار پررنگ‌تر نشان دهیم+عکس

باید فلسفه پهلوانی را در کار پررنگ‌تر نشان دهیم+عکس
قربانی در رابطه با موضوع نمایش یادآور شد: نمایش پهلوانان نمی‌میرند برداشتی آزاد از نمایش میدانی لشکر ۴۱ ثارالله است که این‌جانب کار را با استفاده از نقالی و مرشد خوانی به سمت‌وسوی ورزش باستانی بردم.
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
کد خبر :  ۱۳۶۱۶۴

 

 

 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر این نمایش به نویسندگی و کارگردانی احمد قربانی تازه‌ترین اثر گروه نمایشی مروارید می‌باشد.

قربانی در رابطه با موضوع نمایش یادآور شد: نمایش پهلوانان نمی‌میرند برداشتی آزاد از نمایش میدانی لشکر ۴۱ ثارالله است که این‌جانب کار را با استفاده از نقالی و مرشد خوانی به سمت‌وسوی ورزش باستانی بردم.

کارگردان نمایش قهرمانان نمی‌میرند در رابطه باهدف نمایش یادآور شد: در این اثر تلاش کردیم تا معرفی افراد در شرایط جنگ و هم‌رزم‌های شهید سلیمانی  صورت بگیرد.

این کارگردان نمایش افزود : استفاده از یک اثر دینی و حماسی ایرانی، یعنی مرشد خوانی در گود زورخانه نقالی را همراه کردیم با  پرده‌خوانی واقعه کربلا که می‌توان گفت تاثیر بسزایی در مخاطب دارند.

ایشان در رابطه با سؤالی مبنی بر ارتباط این نمایش با ورزش باستانی خاطرنشان کرد: وقتی با مرشد خوان علی پور موضوع نمایش در میان گذاشتم ایشان عکسی را به من نشان داد که جهان سردار شهید سلیمانی خود ورزشکار ورزش باستان بوده و باید فلسفه پهلوانی را در کار پررنگ‌تر نشان دهیم.

وی اظهار داشت: پیام نمایش، معرفی و منش پهلوانی مردان نامی ایران، مدد گرفتن از مولا علی علیه اسلام و خط سرخ شهادت امام حسین (ع) می‌باشد.

احمد قربانی افزود: هدف معرفی داشته‌های دینی ملی برای نسل جدید و پیرو راه شهیدان برای جوانان این مرزوبوم بود.

کارگردان پهلوانان نمی‌میرند یادآور شد: حتی در چیدمان بازیگران از دو نسل گذشته و جوان استفاده شد

این کارگردان در تعریف نمایش دینی افزود: تئاتر دینی باید بامطالعه و آگاهی کامل انجام شود، ابعاد شخصیتی که در نمایش از آن‌ها نام‌برده می‌شود باید به‌جا و درستی استفاده شود، تعریف شخصیت می‌تواند کل یک نمایش را زیر سؤال ببرد.

قربانی اظهار داشت : در خصوص خود شخصیت شهید مرد میدان حاج قاسم سلیمانی، چه گذشته داشته و چگونه به این درجه از مقام و معنویت رسیده است و نحوه شهادت رسیدن جهان سردار، همه باید درست و بجا نوشته و اجرا شود که تماشاگر آگاه‌تر شود.

احمد قربانی در ارتباط با سؤالی مبنی بر ضرورت خلق هنر دینی یادآور شد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که الحمدالله داشته‌های دینی بسیار غنی داریم، خلق یک اثر دینی خوب می‌تواند به زنده نگه‌داشتن دین و مذهب ما که اسلام است کمک زیادی انجام دهد.

ایشان در رابطه با بازیگران و عوامل نمایش قهرمانان نمی‌میرند یادآور شد:

بازیگران، سید علی طهماسبی، سید یاسین طهماسبی، جلال مندنی زاده، احمد قربانی، نقال، طوبی شیرکانی، مرشد: محمدرضا علی پور، موسیقی، روح اله آرمین فر حضور داشتند.

این کارگردان در پایان خاطرنشان کرد؛ از رئیس و همه کارکنان حوزه هنری که شرایط خوبی برای برگزاری اولین همایش تئاتر محیطی ملت مقاومت داشتند کمال تشکر دارم.

 

ارسال نظر