کاظم ارجمندنیا کارگردان نمایش انتقام سخت :

با عنایت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حال دلت خوب می شود+عکس

با عنایت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حال دلت خوب می شود+عکس
کارگردان نمایش انتقام سخت در ارتباط باانگیزه مضاعف بازیگران یادآور شد: مگر می‌شود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نظر و عنایت کند و حال دلت خوب نباشد./تئاتر فرصتی برای بازگشت معلولان به زندگی است آن‌ها بیش از هر چیزی به اعتماد نیاز دارند.
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
کد خبر :  ۱۳۶۱۶۳

 

  

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر این نمایش به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمند نیا و تازه‌ترین اثر نمایشی گروه صدف بوشهر است.

کاظم ارجمند نیا در رابطه با موضوع نمایش یادآور شد:

ماجرای جوانی که قصد دارد راه سردار حاج قاسم سلیمانی را با مدافع حرم شدن ادامه دهد، این نمایش به رشادت‌های مدافعان حرم می‌پردازد.

کارگردان نمایش انتقام سخت در ارتباط باانگیزه مضاعف بازیگران یادآور شد: مگر می‌شود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نظر و عنایت کند و حال دلت خوب نباشد.

ارج نهادن به ارزش شهیدان والامقام حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم و قدم گذاشتن در مسیری که این عزیزان رفتند و ما به اجراهای که می‌رویم گوشه‌ای از ارادت خود را نشان دهیم که انشالله موردقبول خداوند قرار بگیرد برای همین با توجه به درک و اهمیت این نمایش بازیگران و عوامل گروه سه ماه تمرین‌های مداومی انجام دادند.

ایشان در ارتباط با سؤالی مبنی بر کشف و پرورش معلولین و اجرای تئاتر مقاومت خاطرنشان کرد: به‌هرحال خدا توفیقی عنایت کرد که ما در گروه نمایش صدف بوشهر نمایش‌های زیادی در حوزه تئاتر مقاومت دینی و مذهبی در طول سال آماده و اجرا ‌نماییم.

وی افزود :ما گروهی هستیم که حدود شانزده سال است که در حوزه تئاتر معلولین کار می‌کنم و این افراد توانمند جز اعضای اصلی گروهم هستند و اساساً تمام نقش‌های اصلی تئاترم افراد دارای معلولیت می‌پردازند.

ارجمندنیا خاطرنشان کرد : به‌شخصه معلولین را فقط مختص جشنواره تئاتر معلولین نمی‌دانم و بلکه استعداد و توانمندی آن‌ها را فراتر می‌بینم برای همین امر در تمام جشنواره‌ها و اجراهای مختلف از این پتانسیل بهره می‌گیرم.

ایشان اظهار داشت: اعتقاددارم که معلولین توانمندی بالاتری دارند که می‌توان در سخت‌ترین شرایط ممکن آن‌ها را دید و باور کرد، باور و پذیرش توانمندی این عزیزان درمیابیم که معلولیت ناتوانی نیست.

کاظم ارجمند نیا افزود: در نمایش انتقام سخت بازیگران این نمایش از معلولین جسمی حرکتی، اختلال بینایی، اعصاب و روان ذهنی حضور داشتند.

وی یادآور شد: محمد کللی، محمد صفایی، زهرا فیس، مهدی غلامیان، فریدون فریدونی، علیرضا فریدونی، عاطفه مطری از بازیگران این نمایش بودند که از آن‌ها بسیار راضی هستم.

کارگردان انتقام سخت در خصوص به‌کارگیری از پتانسیل معلولین یادآور شد:

تئاتر فرصتی برای بازگشت معلولان به زندگی است آن‌ها بیش از هر چیزی به اعتماد نیاز دارند.

کاظم ارجم دنیا در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد از زحمات بی‌دریغ و ارزشمند ریاست حوزه هنری استان بوشهر دکتر امید پارسایی فر و کارکنان این اداره تشکر ویژه نماییم؛ که در راستای فعالیت خود همایش تئاتر محیطی ملت مقاومت امسال برگزار نمودند که استقبال خیلی خوبی از عموم مردم به‌صورت لایو اجرا شد.

 

  

 

 

 

 

ارسال نظر