اولین دوره همایش محیطی تئاتر استانی ملت مقاومت به کار خود پایان داد

اولین دوره همایش محیطی تئاتر استانی ملت مقاومت به کار خود پایان داد
اولین همایش استانی نمایش محیطی، به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی توسط حوزه هنری استان بوشهر با حضور شش گروه نمایش به کار خود پایان داد
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر :  ۱۳۶۱۵۷

 

 

 به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر اولین دوره همایش محیطی تئاتر استانی ملت مقاومت به مناسبت اولین سالگرد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی با اجرای شش نمایش به کار خود پایان داد.

نمایش «سرباز سردار» اولین اجرای نمایشی به نویسندگی مرتضی شاه‌حسینی و کارگردانی عبدالرضا فقیه در گلزار شهدای کوی امامزاده با حضور تماشاگران اجرا شد.

این نمایش در مورد شهید حسین یوسف الهی، جانشین واحد اطلاعات و عملیات لشکر چهل‌ویک ثارالله یود. شهیدی که سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی وصیت کرده او را در کنار مزارش به خاک بسپارند. جایگاه شهید یوسف الهی برای سردار دل‌ها بسیار والا بود که حکایت از مقام معنوی این شهید دارد .

این نمایش با همکاری بسیج مالک اشتر حوزه مقاومت شهرستان بوشهر اجرا شد.

بر اساس این گزارش، نمایش «هشتک انتقام» دومین اثری بود که در روز دوم به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمند نیا، در پلاتو مجتمع فرهنگی و هنری اجرا شد.

بخشی از بازیگران این نمایش توانیابان جسمی حرکتی، اختلال بینایی، اعصاب روان ذهنی بودند

 

گفتنی است کاظم ارجمند نیا، کارگردان نمایش باسابقه بیست‌ساله در کار جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر تهران، جشنواره منطقه‌ای تئاتر دفاع مقدس، جشنواره استانی مهرآیین، جشنواره منطقه‌ای تئاتر هرمزگان و... حضور پررنگ داشته است.

نمایش «سرباز سردار» به کارگردانی ناهید جمشیدنیا در کنار قلعه خورموج (قلعه تاریخی محمدخان دشتی) یکی از آثار تاریخی از شهرستان دشتی به عنوان سومین اثر با حضور تماشاگران و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شد.

این نمایش با بازیگری حنانه و حدیث الماسی و مهناز بازیاری به اجرا درآمد.

جمشیدنیا تنها بانوی شرکت‌کننده به‌عنوان کارگردان در این همایش حضور داشت که بیشتر با توجه به علاقه شخصی خود از بین دانش آموزان، بازیگران خود را انتخاب کرده بود.

نمایش «مفقود دوم» به نویسندگی مرتضی شاه‌حسینی و کارگردانی کریم محمود نیا در روستای گورک مسجد جامع ولی‌عصر گورک کله بندی اجر ا شد.

این نمایش که ازنظر تماشاگر بیشترین استقبال را با خود به همراه داشت، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.

کارگردان تلاش نموده بود که با نیروهای مردمی این نمایش را به اجرا درآورد.

کریم محمودی نیا پیش‌ازاین کارگردانی نمایش‌هایی چون سجاده خونین با موضوع شهادت حضرت علی (ع)، خزان شد گلشن زهرا، انتظار، خاموشی ستاره و ... را به عهده داشته است.

اجرای پنجم این همایش «مفقود دوم» به نویسندگی مرتضی شاه کرم و کارگردانی محمد رنجبریان در پلاتو حوزه هنری به روی صحنه رفت.

بر اساس این گزارش، بازیگران این نمایش، از خانواده خود برای ایفای نقش و عوامل صحنه همچون موسیقی و همچنین طراحی صحنه بهره برده بودند.

محمد رنجبریان از فعالین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد می‌باشد که جایزه ملی ویژه مرحوم فرج‌الله سلحشور نیز در کارنامه خود دارد.

 بازیگران این نمایش، سهراب فرخی، معصومه رنجبریان، مهدی دهقانی، علیرضا رنجبریان، احمد فخری پور موسیقی متن؛ علی رنجبریان به عهده داشتند.

اجرای ششم، «قهرمانان نمی‌میرند» به نویسندگی و کارگردانی احمدرضا قربانی در گلزار شهدای و دانشگاه پلیمر شهر بوشهر به اجرا پرداخت.

این نمایش با بهره گیری از آیینهای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، پرده‌خوانی واقعه کربلا را به وقایع معاصر گره زده بود. این نمایش با حضور و عوامل سید علی طهماسبی، سید یاسین طهماسبی، جلال مندنی زاده، احمد قربانی و نقالی طوبی شیرکانی و مرشدی: محمدرضا علی پور و تنظیم  موسیقی، روح اله آرمین فر به اجرا درآمد.

احمد قربانی که از فعالین عرصه بازیگری و کارگردانی استان است، افتخارات زیادی در کارنامه هنری خود دارد که می‌توان به کارگردانی فیروزه که می‌خواند، مسجد در انتظار، سوغات خلیج‌فارس و باز علی، بنات النعش، مُغیب اشاره کرد.

آثار  اولین همایش محیطی تئاتر استانی ملت مقاومت از سیزده الی هجده دی ماه هر  شب ساعت 19به صورت پخش از لایو Artbushehr  پخش می شد .  

 

ارسال نظر