دوره مجازی آموزش «نویسندگی و داستان نویسی» برگزار می شود

دوره مجازی آموزش «نویسندگی و داستان نویسی» برگزار می شود
حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، اولین دوره مجازی آموزش «نویسندگی و داستان نویسی» را در دو سطح مقدماتی و پیشرفته با حضور بیژن کیا، نویسنده و منتقد برگزار می کند.
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر :  ۱۳۱۷۷۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، مدرس کارگاه نویسندگی و داستان نویسی حوزه هنری با اشاره به هدف برگزاری این دوره خاطرنشان کرد: امروزه دنیا در بستری پرتنش، پیچیده و پرشتاب از روابط انسانی، تعامل با محیط طبیعی و تکنولوژیک شکل می گیرد و به همین دلیل انسان معاصر نیاز دارد گاهی به خلوتی خودخواسته و آرامش بخش پناه ببرد و چه خلوتگاهی بهتر از  یافت مجال و کنجی برای خواندن و نوشتن؟

 

بیژن کیا افزود: بی گمان حضور در کارگاه داستان نویسی فرصتی فراهم می کند تا ضمن ذوق آزمایی ادبی بتوانیم توانائی تولید محتوا و بیان احساسات و اندیشه های خود را افزایش دهیم.

 

وی یادآور شد: مشارکت در چنین کارگاه هایی شجاعت قلم فرسایی و اندیشه ورزی را دو چندان می کند.

 

کیا با بیان اینکه فراز های عمده این کارگاه بر شناخت عناصر بنیادین داستان نویسی برقرار است، بیان کرد: ایده پردازی،  طرح و پیرنگ، روایت، شخصیت پردازی، فضاسازی و مهارت دیالوگ نویسی از سرفصل های این دوره است.

 

وی افزود: این دوره ۱۰ جلسه، به مبانی و اصول داستان نویسی اختصاص دارد، به همین دلیل اصلی ترین مخاطبان آن نوقلمان و نویسندگانی هستند که می خواهند داستان نویسی را اصولی و مبنایی بیاموزند.

 

کیا با بیان اینکه حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر در سال گذشته نیز دوره نویسندگی و داستان نویسی را برگزار کرده است، تاکید کرد: در جلسه اول از هنرجویان تعیین سطح گرفته می شود و برای نویسندگانی که با مباحث اولیه آشنایی دارند، مباحث تکمیلی و نقد و بررسی آثارشان ارائه خواهد شد.

 

دوره مجازی آموزش «نویسندگی و داستان نویسی» از روز پنجشنبه ۱۶ مرداد ماه ۹۹، به مدت ۱۰ جلسه برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ثبت نام ۱۴ مرداد ماه ۹۹ است.

 

علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند از طریق شماره ۰۷۷۳۳۳۲۹۰۵۱ و یا شماره ۰۹۱۷۱۷۳۱۹۴۱ و همچنین از طریق صفحه رسمی اینستاگرام حوزه هنری به آدرس artbushehr اقدام کنند.

 

فراخوان دوره مجازی نویسندگی و داستان نویسی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر

برگزاری دوره آموزش داستان نویسی و نویسندگی در سال گذشته

ارسال نظر