گفتگوی وب سایت رسمی حوزه هنری با محسن الهیان/

کلمه «او» در قلب و ذهن مخاطب نفوذ می کند

کلمه «او» در قلب و ذهن مخاطب نفوذ می کند
نمایشگاه آثار «کالیگرافی نو» محسن الهیان عصر روز 15 اسفند در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شد. محسن الهیان متولد 1355 است و از سال 70 شروع به فعالیت در زمینه خط و خط نقاشی به صورت خودآموز بدون استاد کرده است. در ادامه گفتگوی وب سایت رسمی حوزه هنری با این هنرمند را می خوانید.
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر :  ۱۱۹۳۵

* آقای الهیان لطفا در ابتدا کمی درباره سوابق هنری تان بفرمایید.

از سال 70 کارهای هنری را آغاز کردم که شامل موسیقی، خوشنویسی و خط می شود. سال نود اولین نمایشگاه انفرادی ابداع خط 40 اثر به نام حضرت محمد(ص) را برگزار کردم و نمایشگاه انفرادی ابداع خط 40 اثر به نام حضرت امام حسن(ع)، شرکت در نمایشگاه بین المللی قرآن، شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب و نمایشگاه انفرادی نقاشی خط در نگارخانه سیتی سنتر با مضمون «او هو» از دیگر فعالیت های هنری ام هستند. در طی یکسال گذشته هم فقط با مضمون «او» نقاشی کشیده ام.  

* هدف تان از جمع آوری مجموعه «او» چیست؟ احساس می کنیم هستی به من نیاز دارد و من نه تصادفی بلکه برای پیام رسانی ویژه به دنیا آمده ام باید زندگیم را ابراز و چیزی زیبا به هستی عرضه کنم تنها آنگاه کامروا خواهم شد و احساس خواهم کرد کارم را به انجام رسانده ام و لذتی که از انجام آن کار و ماموریت بر می خیزد را در می یابم. سرمست می شوم از اینکه رسالتم را به تمامیت و به خوبی به انجام رسانده ام. در این لحظه است که جهان هستی بیشترغنی می شود و دستان خدا را بدون مانع شدن خودم احساس می کنم. 

* درباره روند شکل گیری ایده تا اجرای آثارتان بفرمایید.  بگذارید اینطور توصیف کنم: "عنوان «هو» در حال عشق بازی با قلم بود. در این حال سماع، قلم «هو» را به صورت های عمودی ظاهر می کرد. انگار به دنبال نقشی و عنوانی جدید بود. پس از حالی بسیار عجیب به صورت ناخودآگاه، قلم «الف» و بعد «واو» را نمایان کرد و در حال چرخش و سماع «او» را به آرامی و شادی و شعف نشان می داد گویا قلم به آسمان هفتم رسیده بود و دیگر هیچ را احساس کرده بود و از معشوق جدا نمی شد و من  فقط نظاره گر این حال بودم. تا این عشق بازی را به تماشاگری و بدون قضاوت بسر برم."  

* چه مدت زمان صرف کشیدن این تابلوها و خلق آثارتان می شود؟ برای نمونه آثار این نمایشگاه در چه مدت کشیده شده اند؟ در کمترین زمان ممکن آثار خلق می شود به عنوان مثال10 عدد تابلو دو و نیم در یک و نیم فقط در یک روز خلق گردید  و 200 عدد اثر کوچکتر در سه الی چهار روز طراحی و کشیده شدند.

ارسال نظر