گفتگوی اختصاصی وب سایت رسمی حوزه هنری با محسن یزدی/

برای دیده شدن مستند بهترین راه تلویزیون است/هدف مان تولید مستندهای تلویزیونی باکیفیت است

برای دیده شدن مستند بهترین راه تلویزیون است/هدف مان تولید مستندهای تلویزیونی باکیفیت است
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با محسن یزدی مدیر مرکز مستند حوزه هنری گفتگویی داشتیم و از وی درباره فعالیت ها و موفقیت های این مرکز در سال گذشته، رویکردها و برنامه های شان برای سال جاری و مستندهای در دست ساخت این نهاد سوال کرده ایم. متن این گفتگو را در ادامه می خوانید.
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد خبر :  ۱۱۹۳۱

* مرکز مستند حوزه هنری یکی از مراکز فعال و موفق حوزه هنری در سال گذشته بود. به گونه ای که آثار خوبی در این مرکز تولید شد و برخی آثار نیز در جشنواره های مختلف خوش درخشیدند. لطفا در مورد فعالیت های این مرکز در سال گذشته برای مخاطبان گفتگو توضیح بفرمایید.
سال گذشته به این جمع بندی رسیدیم که برای دیده شدن فیلم های مان باید از تلویزیون بهره ببریم و تقریبا هر تلاشی برای عرضه آثار به جز از طریق تلویزیون کاری بی نتیجه یا کم اثر است. به همین دلیل چون دیده شدن آثار و اثر گذاری شان برای ما خیلی مهم بود از سال گذشته تمرکزمان را روی تلویزیون گذاشتیم. طبعا تلویزیون هم مستندهای خاص مدیوم خود را می پسندد چرا که مخاطب این رسانه مخاطب عام هستند. بنابراین به سمت تولید مستندهای تلویزیونی رفتیم و برای مثال مستند «در برابر طوفان» از تلویزیون پخش و بازخورد مناسبی داشت. گذشته از این برخی از آثار ما همان طور که اشاره کردید در جشنوارهای مختلف موفق به کسب جایزه شدند. در جشنواره های «ایران ساخت»، «وحدت اسلامی» و «عمار» موفق به کسب جایزه شدیم. همچنین فیلم «A157» در جشنواره های خارجی حضوری پررنگ و موفق داشت. 

* رویکرد مرکز مستند حوزه هنری در زمینه تولید آثار مستند و حمایت از مستند سازی امسال چگونه خواهد بود؟  من معتقدم عدم توجه به رسانه تلویزیون با این بهانه که این مدیوم ریزش مخاطب داشته و با حضور شبکه های اجتماعی جایگاهش در بین مردم کم رنگ شده است، کار درستی نیست چراکه همین حالا هم برای دیده شدن آثار در سطح کشور و به دست آوردن مخاطب وسیع برای عرضه آثار مستند همچنان گزینه اصلی تلویزیون است.  تولید صرف برای ما مهم نیست بلکه دیده شدن آثار در الویت قرار دارد. هر اثر هنری زمانی می تواند اثرگذار باشد که توسط مخاطب دیده شود؛ به همین دلیل رویکرد اصلی ما امسال نیز مانند سال گذشته تولید آثاری است که بتوانیم از طریق تلویزیون پخش کنیم و با طیف گسترده ای از مخاطبان در ارتباط باشیم. من فکر می کنم مراکز تولید مستند باید به سمت تلویزیون بروند و خروجی کار را از طریق این رسانه عرضه کنند. 

ارسال نظر