رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر:

رشد تئاتر مردمی بچه های مسجد باید سریع تر شود

رشد تئاتر مردمی بچه های مسجد باید سریع تر شود
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: در شرایط امروز به دلیل پدیده کرونا، فعالیت های هنری از جمله تئاتر مردمی بچه های مسجد نباید تعطیل شود و باید از فرصت های فضای مجازی استفاده کنیم.
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر :  ۱۱۰۵۱۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، امید پارسایی فر در نشست گروه نمایشی تئاترمردمی بچه های مسجد، اظهار داشت: تئاتر بچه های مسجد برای حوزه هنری استان بوشهر دارای اولویت است و در سال های گذشته تلاش کردیم تئاتر مردمی بچه های مسجد در استان رشد کند.

 

وی با اشاره به جشنواره های حوزه هنری، بیان کرد: در این مدت 3 دوره جشنواره تئاتر مردمی بچه های مسجد برگزار شده است و شاهد رویش گروه ها وهنرمندان جدیدی در این عرصه هستیم.

 

پارسایی فر افزود: همانگونه که در هنر انقلاب اسلامی، شخصیت هایی مثل زنده یاد فرج اله سلحشور یا امیرحسین فردی از دل مساجد به جرگه هنر حرفه ای در عرصه سینما و ادبیات کشور پیوستند؛ این هنرمندان نیز، ظرفیت های جدی آینده استان هستند.

 

وی یادآور شد: باید ظرفیت تئاتر بچه های مسجد را توسعه دهیم و با توجه به کرونا و مسائل مشابه، از ظرفیت شبکه های مجازی استفاده کنیم تا رشد تئاتر مردمی بچه های مسجد سریع تر شود.

 

پارسایی فر با اشاره به پدیده کرونا عنوان کرد: این پدیده می تواند برای تقویت هنر و مخاطب شناسی یک فرصت باشد و می توان تئاتر‌هایی چون تئاتر مردمی بچه های مسجد را با تکنیک تئاترهای خیابانی ترکیب کرد.

 

وی با اشاره به ویژگی های تئاتر مردمی بچه های مسجد خاطر نشان کرد: این نمایش می تواند با امکانات اندک ولی با مفاهیم بالا، سریع الانتقال باشد ودر کوتاه ترین زمان پیام را به مخاطب برساند.

 

پارسایی فر ضمن اشاره به نمایش «هر کسی از ظن خود شد یار من» گفت: در دو سال گذشته، این گروه نمایشی به کارگردانی محمد رنجبریان، نماینده استان در زمینه تئاتر مردمی بچه های مسجد بوده است که جای تقدیر دارد.

 

در پایان نشست از کارگردان، بازیگران و عوامل گروه نمایش «هر کسی از ظن خود شد یار من» تقدیر شد.

 

 

ارسال نظر