کسب مقام دوم نمایشنامه نویسی توسط هنرمند استان بوشهر

کسب مقام دوم نمایشنامه نویسی توسط هنرمند استان بوشهر
هنرمند حوزه هنری استان بوشهر موفق به کسب مقام دوم نمایشنامه نویسی در دومین مسابقه نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان، «بادکنک طلایی»، اصفهان شد.
يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
کد خبر :  ۱۱۰۴۱۹

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، از میان ۷۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۴۲ اثر در بخش «آزاد» دریافت شده و نمایشنامه "المپست" نوشته عقیل جماعتی، هنرمند استان بوشهر به عنوان مقام دوم این بخش معرفی شد.

 

عقیل جماعتی در رابطه با این جشنواره اظهار داشت: جشنواره نمایشنامه نویسی کودک و نوجوان اصفهان دومین سالی است که برگزار می شود و در سال گذشته نیز با نمایشنامه «بزبز قندی»، مقام سوم را در بخش آزاد کسب کردم.

 

وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش «آزاد» و «شهروندی» برگزار شده بود عنوان کرد: بخش آزاد دومین مسابقه «بادکنک طلایی» شامل پنج اثر خردسال، ۱۲ اثر کودک "۷-۹ سال"، ۱۰ اثر کودک "۱۰-۱۲ سال" و ۱۵ اثر نوجوان "۱۳-۱۵ سال" بود که نمایشنامه «المپست» ویژه رده سنی نوجوان نوشته شده بود.

 

نمایشنامه نویس مطرح استان با بیان اینکه این نمایشنامه اقتباسی است از داستان کوتاه «پیرزن» نوشته «آنتوان چخوف» اظهار داشت: نمایشنامه «المپست» در رابطه با نامه دختربچه ای است که برای خدا ارسال کرده و در اداره پست سرنوشت دیگری پیدا می کند.

 

جماعتی با اشاره به ویژگی های نگارش نوجوان بیان کرد: نگارش برای نوجوان و حتی تولید اثر برای این گروه سنی از سخت ترین نوع نگارش است و در دنیا پرهزینه ترین آثار سینمایی برای این گروه سنی ساخته می شود.

 

وی افزود: نوجوانی دوره ای بسیار مهم از زندگی انسان است زیرا که در این دوره، فرد از جهانی خیالی و رویاگونه کم کم پا به جهانی حقیقی و واقعی می گذارد.

 

*راهیابی ۳ اثر به بخش نهایی جشنواره «گلدسته ها»

جماعتی با بیان اینکه به تازگی در جشنواره «گلدسته ها» از حوزه هنری انقلاب اسلامی شرکت کرده، از راهیابی ۳ اثر خود به بخش نهایی جشنواره خبر داد و گفت: از میان ۲۳۳ اثر رسیده به جشنواره «گلدسته ها»، ۶۵ اثر به بخش نهایی راه یافته است که از این میان، نام ۳ اثر از من به چشم می خورد.

 

وی افزود: نمایشنامه های «ترافیک»، «ماجرای نیمه شب» و «درام زباله ای» ۳ اثر راه یافته  به بخش نهایی معرفی شده اند.

ارسال نظر